Nya Goggles, smakråd behövs!

sebbe123

Ny medlem
Jag ska införskaffa ett par nya goggles men vill gärna ha lite åsikter om ett par olika goggles.

Jag var nyligen i alperna och lånade då ett par goggles av min polare, ett par Bollé Nova som ni kan se nedan. Dem ser ut så där förutom att det är vita straps. Dessa får jag köpa av honom om jag vill.

http://www.productwiki.com/upload/images/bolle_nova_goggles.jpg

Goggles nummer två: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5394&ProductDetailId=30312

Dessa finns även i Svart, Gul och Grön.

Goggles nummer tre: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4700&ProductDetailId=27505

Kan tilläggas att jag oftast kör med hjälm och den är svart, ska kanske införskaffa en ny vit hjälm men det blir nog först till nästa säsong.

Tyck gärna till om vilka ni hade valt bortsett från priset, ni får även komma med egna förslag på goggles, kravet är max 1000:-.

Ha en bra dag!

Senast ändrad:
beställ från www.steptoes.co.uk annars.. fick ett par crowbar med HI Yellow lins för under 1000:- inkl frakt :)

Airblaster gogglarna, sjukt snygga och stilrena.
Tyckte alla oggen länka var fula. Men allt är en smaksak

Pizzaaugust sa:
Airblaster gogglarna, sjukt snygga och stilrena.
Tyckte alla oggen länka var fula. Men allt är en smaksak
Jag håller med om att dem är riktigt stilrena och snygga, tycker de andra två av mina alternativ är schyssta också.. det är svårt :)

Att köpa goggles för över 500kr är onödigt :P Själv bojkottar jag t.ex. Oakley för deras sjukt dyra 1500kr modeller!

Sjuka priser i snövärlden på goggles om man jämför med motocross som är så gott som samma kvalitet men med större synfält.

Mxrider6 sa:
Att köpa goggles för över 500kr är onödigt :P Själv bojkottar jag t.ex. Oakley för deras sjukt dyra 1500kr modeller!

Sjuka priser i snövärlden på goggles om man jämför med motocross som är så gott som samma kvalitet men med större synfält.
Ja men i motorcross goggles är det oftast inte dubbelt lager glas vilket gör att det immar igen lätt i skidbacken.

O jag tycker ingen goggle du länka va speciellt snygg. Däremot tycker jag vita oakley splice är sjukt snygga men de är dyra. men du hade ju tänkt att lägga ett papp på dem så jag hade iaf satsat på ett par oakley.!

Förlåt men måste bara fråga, hur kan du vara 23 år och inte veta att det heter goggle och inte google?

Är det bara jag som stör sig sjukt mkt på alla som säger google istället för goggle?

dom gångerna jag råkar skriva det så är det pågrund av att jag är van att skriva gOOgle så det blir så automatiskt :)

fenox92 sa:
dom gångerna jag råkar skriva det så är det pågrund av att jag är van att skriva gOOgle så det blir så automatiskt :)
Jo det kan jag förstå, sådana misstag gör alla, men i det här fallet och för många andra så är det rätt uppenbart att det inte är fråga om något misstag.

Mxrider6 sa:

Dagens fjolla

Tillbaka
Topp