Nya goggs. Oakley Airwave.

Utter sa:
Låg ute på Apple Store ett tag. Runt 5800:- tror jag dom tog för ett par.
Som hittat ju! Bästa featuren var helt klart navigering, (om 10m sväng till vänster, därefter höger, därefter vänster, kör rätt utför klippan, paniksväng sedan till höger....)

Har provat ett par, inte Oakleys model men andra Recon.
Lite coolt är det, man kan få upp pistkarta där alla backar är med (och vart du är) med namn på pisterna och vilken färg de är.

Jag tyckte det var lite jobbigt att displayen tar upp lite av sikten men de googles jag provade var ganska små. Oaklyesen ser bättre ut på den fronten.

Till sist är det ju ganska onödigt att veta att man åka 80km/h ner för backen.
Det kan jag klara mig utan.

Utter sa:
Tänk på möjligheterna! Aldrig tappa bort sig på den konvexa Nordals Per!
Ja, men det är ju alltid den perfekta bortförklaringen om man kör dåligt..."jag skulle hoppa den störstaste av alla...men jag körde fan fel!"

känns inte det där lite som 10-talets vibrasjonsdempere och termometer-i-staven? en pryl som används av folk som egentligen inte har användning för den, men har gott om pengar.
jag vet inte riktigt.. jag blir distraherad nog av ramen på mina goggels - hade någon tryckt in en liten tv-skärm också hade jag nog fått spatt.
farten kan man väl mäta med smartphone och "jump analytics"? näääääh. jag tror inte på det här.

(får väl äta upp det här om 5-10 år när det har blivit var-mans-egendom)

Är inte navigationsbiten en möjlighet att ersätta lavinsändarna med? Tänk att kunna se igenom snölagerna och därigenom hitta offren som ligger begravda.

Tillbaka
Topp