Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CDP" data-source="post: 1139914" data-attributes="member: 157381"><p>Jag håller inte alls med dig, tycker inte att en skida kring 100 i midjan funkar "klockrent" i pudersnö. Skulle jag bara haft ett par skidor skulle jag tänkt en extra gång innan jag gick under 110mm. </p><p>Mina gamla BC Anima är styv under foten med mjukare tip och tail, därmed väldigt följsam. Den har okej flyt i lössnö och jag kan ha sjukt kul med den i pisten också. Enligt mig en mångsidig skida som tåls att tryckas på med.</p><p></p><p>Har det däremot dumpat 50cm plockar jag hellre fram mina Hellbent och ska jag åka portar så kör jag mina SL lagg.</p><p></p><p>Men, ska det vara ett par skidor så skulle jag åtminstone kikat på något 108+ i midja, förmodligen lite bredare än så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CDP, post: 1139914, member: 157381"] Jag håller inte alls med dig, tycker inte att en skida kring 100 i midjan funkar "klockrent" i pudersnö. Skulle jag bara haft ett par skidor skulle jag tänkt en extra gång innan jag gick under 110mm. Mina gamla BC Anima är styv under foten med mjukare tip och tail, därmed väldigt följsam. Den har okej flyt i lössnö och jag kan ha sjukt kul med den i pisten också. Enligt mig en mångsidig skida som tåls att tryckas på med. Har det däremot dumpat 50cm plockar jag hellre fram mina Hellbent och ska jag åka portar så kör jag mina SL lagg. Men, ska det vara ett par skidor så skulle jag åtminstone kikat på något 108+ i midja, förmodligen lite bredare än så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg
Tillbaka
Topp