Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nya NTN bindningar, eller inte....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1204564" data-attributes="member: 50635"><p>Jag skulle nog slå ett slag för Outlaw eller Lynx eller Meidjo (de två sistnämnda om du tänkte tura mer än bara litegrann).</p><p>Jagar du inte gram är outlaw riktigt vass, fantastiskt stabil och inte överaktiv om man låter förspänningen vara ganska lös. Bromsarna funkar helt invändningsfritt.</p><p>Lynx har jag själv aldrig haft problem med avseende hållbarheten, liksom karlbolin skriver kan man justera fjäderns förspänning och det lösaste läget borde kännas rätt likt flexen i en freedom. Dock finns inga bromsar.</p><p>Meidjo hade också fin åkkånsla, dock vet jag fler som haft problem med olika haverier. Konstruktionen är ju kanske lite känsligare med mycket plast och många skruvar. Hur som tror jag iaf att du får bättre åkning om du byter till någon av de ovanstående kontra att åka kvar på freedom. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1204564, member: 50635"] Jag skulle nog slå ett slag för Outlaw eller Lynx eller Meidjo (de två sistnämnda om du tänkte tura mer än bara litegrann). Jagar du inte gram är outlaw riktigt vass, fantastiskt stabil och inte överaktiv om man låter förspänningen vara ganska lös. Bromsarna funkar helt invändningsfritt. Lynx har jag själv aldrig haft problem med avseende hållbarheten, liksom karlbolin skriver kan man justera fjäderns förspänning och det lösaste läget borde kännas rätt likt flexen i en freedom. Dock finns inga bromsar. Meidjo hade också fin åkkånsla, dock vet jag fler som haft problem med olika haverier. Konstruktionen är ju kanske lite känsligare med mycket plast och många skruvar. Hur som tror jag iaf att du får bättre åkning om du byter till någon av de ovanstående kontra att åka kvar på freedom. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nya NTN bindningar, eller inte....
Tillbaka
Topp