Nya pjäxor klämmer om foten!

bempa10

Ny medlem
Hej!

Har köpt mig ett par nya pjäxor K2 Pinnacle. Ska dom sitta tajt i bredd? Dom känns bra i längd men väldigt tajta i bredd. Behöver inte spänna dom ens för att foten ska sitta som en smäck. Är lite orolig att det kommer bli ömma fötter i backen. Känns som det kan vara lite krampvarning. Hur mycket kan man räkna med att dom töjer sig?

K2 Pinnacle har innerskor från Intuition. Min erfarenhet är innerskon "töjer" sig en del och att det bör vara en del krampvarning från början om det ska kunna bli bra senare. Är innerskon värmd i butik?

Grattis! Om foten sitter som en smäck utan att du har spänt pjäxan kommer det bli grymt bra skulle jag säga. Skulle det sen hända att det krampar efter några dar är det ju bara att trycka ut pjäxan lite just där

Innerskon är inte värmd i butik. Dom är köpta på Stadium online. Är det nåt man kan göra hemma? Får prova att gå in dom här hemma i helgen får vi se om dom ger med sig lite. Även med spännena utskruvade till max så klämmer dom på utsidan av foten när man knäppt dom.

Det är väldigt sällan man kan köpa en pjäxa, stoppa i foten och sen bara åka glatt och bekymmersfritt. På grund av det är det ofta bra att köpa just pjäxor i en butik som också kan modifiera dem åt dig. Att köpa nån annanstans behöver inte vara nåt problem men du lär istället få betala en slant för de modifieringar som behövs.

Mina fötter är 102mm i bredd med strumpor och lästmåttet på pjäxan är 100mm så dom kanske är lite för smala?

Det finns ett par olika metoder för att värma innerskorna hemma. Med tanke på att innerskon har en uttagbar sula så borde den vara en variant av den här som de visserligen inte anser behöver värmas, men kan göras både i butik och hemma.

Jag skulle rekommendera att du värmer den, det borde göra att de första dagarna i backen känns bekvämare. Intuitionskor formar sig en hel del efter foten när man värmer den.

Angående uttagbara sulorna kan du ju börja med att ta ut och kolla hur originalsulorna passar dina fötter, utan stöd i hålfoten kan foten bli lite bredare när den knäpps ner och då kan som Hasse säger en bättre sula hjälpa.

Tillbaka
Topp