Nya pjäxor klämmer på fel ställe, hjälp! *BILD*

Tjena! Har köpt ny skidutrusning för säsongen och har bla köpt ett par atomic pjäxor, modell vet jag ej men liknande dessa:

http://www.atomic.com/en-US/Products/Alpine/Boots/All Mountain/LF_50/AE5006340.aspx?filter=

jag testade dom för första gången idag och har ett problem...

På vänstern så klämmer den mellan 2 spännen, det röda där det klämmer och blå är spännen,

http://fuskbugg.se/dl/6OWxtq/pjux.jpg

Det är lixom som en hård "punkt" på insidan som foten trycks mot och som gör ont tillslut...

Hur ska jag göra för att få det bättre?

Skicka tillbaks dom till internetsidan du köpte dom ifrån och köp sedan andra pjäxor hos en bootfitter..

Köpte dom hos Isabergs skidshop, "Roupez skidshop", kan man skicka tillbaka dom även att man avnänt dom en gång och det troligen gått mer än 30 dar?

FF sa:
Skicka tillbaks dom till internetsidan du köpte dom ifrån och köp sedan andra pjäxor hos en bootfitter..
Köpte dom hos Isabergs skidshop, "Roupez skidshop", kan man skicka tillbaka dom även att man avnänt dom en gång och det troligen gått mer än 30 dar?

Hasse_Lindborg sa:
Eller så åker du dit och ber om hjälp? Eller var de begagnade?
Kopierar det jag skrev till dom nyss:

Hej! Jag köpte ett par pjäxor av er nyligen, det var runt dagarna ni hade "premiäröppet" i eran skidshop. Pjäxorna var ett par Atomic, liknande denna

http://www.atomic.com/en-US/Products/Alpine/Boots/All Mountain/LF_50/AE5006340.aspx?filter=

och jag körde dom för första gången idag och hade ett problem, spände man åt pjäxorna så de satt så hårt som de ska så var det som en hård plast tryckte mellan de 2 spännena, ifall ni ser på bilden jag länkade så var det där de 2 "skalen" delar sig och det var tungan som tryckte på något konstigt sätt, trots att den är vadderad så var det som en plastgrejj som om det inte var någon vaddering där...

Hoppas ni förstår min förklaring, lite svårt att förklara...

Hur ska jag bära mig åt för att få det bättre? Ska jag köra mer med pjäxorna? Det känns ju som det inte kommer hjälpa då det är en hård plastgrejj som trycker...

Mvh Linus

---------------------------------------------------------------------

De va nya! Problemet är ju att det är 15 mil dit så vill ju inte åka dit o få ett nej lixom...

Så du har kört med dem. Då går det nog inte att byta.

Butiken ska hjälpa dig att se till så de passar.. Drygt att den ligger 15 mil bort.

Lycka till iaf

Senast ändrad:
Om det bara klämmer på ena pjäxan där du markerat kan det vara så att plösen eller skaldelarna inte ligger rätt när du spännt pjäxan. Testa och gör så här!

1. Stig i pjäxorna.
2. Dra upp plösen på innerskon och kontrollera att den ligger rätt.
3. Spänn spännena på överdelen av pjäxan löst och kontrollera att skaldelarna överlappar på rätt sätt.
4. Tryck hårt på plösen med underbenet så foten kommer rätt i pjäxan. Och du ska stå upp, inte sitta!
5. Spänn åt spännen runt foten.
6. Spänn upp spännena på överdelen och spänn åt dem igen.
7. Klart!

/MM

Tillbaka
Topp