Nya pjäxor, varför inte Salomon x Max 120?

Grasberg

Ny medlem
God kväll!

Årets inköp blir ett par pjäxor. Jag har kollat runt lite och fastnat för ett par salomon som titeln säger.
Åker all mountain, mest off pist på ett par JJs, väger 72 och mäter 174.

Mina tidigare pjäxor var också salomon, otroligt sköna och så gamla att jag inte ens vet vilken modell. En halv säsongen i St Antons blev dock för mycket för dem.

Någon som har kört med X Max 120 och är frälst? Kan nämligen få ett bra pris (vilket alltid är uppskattat som student) Annars blir det ett par Dalbello Krypton two pro...

Låt foten bestämma. Kompetenta pjäxor bägge två. Passformen avgör om det blir flipp eller flopp.

Senast ändrad:
Passform ur kartongen är självklart viktigt men det finns fler parametrar när man väljer pjäxor, åkkänsla är minst lika viktigt. En bra bootfitter kan få till det mesta att passa din fot.

Skillnaden mellan Xmax och Krypton Pro är rejält stor. Xmax är en pistpjäxa med kort flex, mer framåtvinkel och hårda mellansulor medan Krypton är en renodlad friåkningspjäxa med progressivt flex och dämpade mellansulor. Om du ska titta på någon Salomonpjäxa så är det i så fall Ghost, den är gjord för friåkning och betydligt mer lik Krypton i åkkänsla och karaktär. Om du kör på JJ så är det den typen av sko du ska gå för, inte en pistpjäxa.

Tillbaka
Topp