M
MikeMike
Guest
Nya Shimanoleden i Åre
1-Har du cyklat shimano ?? (Förmodligen inte nya sträckningen, så hur kan du då yttra dig?)millionaire-OG sa:Ledsen alltså. Men leden är ju så efter. Åre är så efter. Uffe borde avsättas!
Xcelerator och Gesundateamet har byggt en 10 gånger så bra bikepark som åre på bara ca 3 säsonger om ens det!
Sen var det ju inte jättekul att se då åkaren inte kommer över platåerna...
Tyvärr -5 av 5 toasts
Hahah... Dagens dagens.SwedishMountain sa:1-Har du cyklat shimano ?? (Förmodligen inte nya sträckningen, så hur kan du då yttra dig?)
2-spelar nog ingen roll om leden är efter, den kickar nog tillräckligt ass ändå!
3-Jämnföra Gesunda och Åre??
Gesunda verkar satsa på maskinbyggt, hopp och åt slopestylehållet, Åre kommer alltid att vinna på fallhöjd, längd, antal leder, variation, single tracks, fjällkänslan,den goa stämningen i byn under sommaren samt miljön och nöjen i övrigt runt omkring.
4-Det är inte Uffe som sitter och bestämmer om Skistars pengar!!..
Uffe gör ett jävla bra jobb som har sådana som dig som trycker på från ena hållet och balansera det med dom som bestämmer inom koncernen från andra hållet... FATTA!
5-FATTA!
Kom nu inte med sånna dåliga personliga angrepp bara för att du inser att jag har rätt. Sånt är jag så jävla trött på, som Göran Persson sitter du där Glisseur och bara gör narr av den nya generationen.Glisseur sa:Shimano kommer att bli överjävligt grym den dagen man får tummen ur och shapar ner hoppen så att dom blir hoppbara, just nu är kickarna så sprättiga att dom bara passar dirtcyklister med hardtails. Synd på en led som Skistar spenderat snart två år på att bygga, det är väl den gemensamma uppfattningen bland byns cyklister.
Och millionaire-OG: kan inte du stänga igen din stora brödsax och tänka innan du skriver din smörja? Kliv ur dina Pampers eller häng med dom andra småbarnen på Swebikers istället. Det är såna som du som cyklingen minst av allt behöver med dina gnälliga kommentarer och allmänt pissiga inställning. Gör din egen film om du tycker att MikeMikes suger (vilket den inte gör) och åk för faen då till Gesunda om det nu är så jävla kul med 150 meters fallhöjd, falukorv och raggarpizza. Och btw, Gesunda ligger helt klart i lä på det maskinbyggda jämfört med Hafjell.
Tack Anzom för att du säger vad alla åkare vill ha... Du vet ju precis vad vi andra gillar?Anzom sa:Kolla in denna filmen ifrån Hafjell från 1:20, det är såna leder man bör bygga! Satsa på att bygga bredare och snabbare leder, så att åkarna får bättre flyt i åkningen. För det får man inte med dagens leder i Åre, som på tok för smala.
Den åkningen jag får i Vallåsen och i Vångabacken(som ligger så lång söderut som det går), är dessvärre liknande den i Åre. Dom bör bygga bredare leder, för det är vad åkarna vill ha! Potentialen finns ju där och inte i ovan nämnda ställen.
Det handlar inte om att jag är bitter. Det handlar om att denna film och era "creds" till den så "grymma" shimanoleden väcker mina hatkänslor mot hur Åre bikepark styrs!MikeMike sa:Fan vad mycket negativa känslor en liten film kan skapa, cykla mer och njut av bergen, oavsett det är i Åre, Gesunda eller lilla kulle bakom huset där du bor och ta inte allt så blodigt allvarligt. Och du millionaire-OG, vad har gjort dig så bitter, slappna av och kasta in gangster kepsen för du lär aldrig bli miljonär!