Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor för första timmarna i pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 1287779" data-attributes="member: 79407"><p>Om du vill ha skidor som är fartstabila med bra grepp och som har 100% fokus för pist, köp ett par renodlade pistracers?</p><p></p><p>Förslag: Ett par avlagda lite äldre tävlings GS-skidor av WC-standard med rejäla bindningar och raceplatta. Varför jag säger "lite äldre" är för att (i alla fall jag själv) upplever att de nya storslalom(GS)radierna som är typ 25+ meter är för stora för de allra flesta, men de äldre radierna på 17-20 meter är trevligare för oss dödliga åkare.</p><p></p><p>Även ett par SL-skidor med radie runt 12 (även där: begagnade tävlingsskidor) käkar ju pist rätt bra, men där kommer du inte att ha lika bra fartstabilitet, speciellt när du inte ligger på skär. Men gud vad kul du kommer att ha. Nypistat, blåa/röda backar, och ett par välpreppade SL-skidor. Kan piståkning bli bättre?</p><p></p><p>Förslag på skidor (köp båda, varför inte) - obs, ej min annons.</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/stockholm/rossignol_radical_sl_gs_bra_slalomskidor_/1201308539[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 1287779, member: 79407"] Om du vill ha skidor som är fartstabila med bra grepp och som har 100% fokus för pist, köp ett par renodlade pistracers? Förslag: Ett par avlagda lite äldre tävlings GS-skidor av WC-standard med rejäla bindningar och raceplatta. Varför jag säger "lite äldre" är för att (i alla fall jag själv) upplever att de nya storslalom(GS)radierna som är typ 25+ meter är för stora för de allra flesta, men de äldre radierna på 17-20 meter är trevligare för oss dödliga åkare. Även ett par SL-skidor med radie runt 12 (även där: begagnade tävlingsskidor) käkar ju pist rätt bra, men där kommer du inte att ha lika bra fartstabilitet, speciellt när du inte ligger på skär. Men gud vad kul du kommer att ha. Nypistat, blåa/röda backar, och ett par välpreppade SL-skidor. Kan piståkning bli bättre? Förslag på skidor (köp båda, varför inte) - obs, ej min annons. [URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/stockholm/rossignol_radical_sl_gs_bra_slalomskidor_/1201308539[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor för första timmarna i pisten
Tillbaka
Topp