Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya skidor med rostiga kanter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wertigo" data-source="post: 1137116" data-attributes="member: 153108"><p>Hej!</p><p></p><p>För jäkla tråkigt alltså. Nya lagg, med rost på :/</p><p>Mitt förslag är som ovan nämnts, skicka in bilder på hur laggen ser ut, gärna innan de är 'uppackade' (påvisar att det inte är användar-genererat).</p><p></p><p>Eftersom rost-angreppet är såpass omfattande, så hade jag nästan förväntat mig ett par nya lagg, free of charge. På det stora hela, ingen större kostnad för deras del, massor med godwill att vinna och massor med badwill att slippa. Att gå in och kräva det rakt av är nog ingen bra strategi dock, utan jag skulle börja att höra med dem om vad de som säljare anser om varans skick. I artig och trevlig ton.</p><p></p><p>Även om det skulle vara så att du fått ett tok-bra pris på 'fjolårets' modell, så finns det ju gränser kring vad som kan anses vara rimligt. Spontant tänker jag att det är svårt att slipa upp laggen och sen skicka fakturan till säljaren för att få utlägget täckt. Kanske kan de betala tillbaka en passande del av varans pris eller så, men ja.... </p><p></p><p>Börja och hör med dem, och ta det därifrån. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wertigo, post: 1137116, member: 153108"] Hej! För jäkla tråkigt alltså. Nya lagg, med rost på :/ Mitt förslag är som ovan nämnts, skicka in bilder på hur laggen ser ut, gärna innan de är 'uppackade' (påvisar att det inte är användar-genererat). Eftersom rost-angreppet är såpass omfattande, så hade jag nästan förväntat mig ett par nya lagg, free of charge. På det stora hela, ingen större kostnad för deras del, massor med godwill att vinna och massor med badwill att slippa. Att gå in och kräva det rakt av är nog ingen bra strategi dock, utan jag skulle börja att höra med dem om vad de som säljare anser om varans skick. I artig och trevlig ton. Även om det skulle vara så att du fått ett tok-bra pris på 'fjolårets' modell, så finns det ju gränser kring vad som kan anses vara rimligt. Spontant tänker jag att det är svårt att slipa upp laggen och sen skicka fakturan till säljaren för att få utlägget täckt. Kanske kan de betala tillbaka en passande del av varans pris eller så, men ja.... Börja och hör med dem, och ta det därifrån. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya skidor med rostiga kanter
Tillbaka
Topp