Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor - Moment Wildcat 108, 2nd Opinion 108, DPS A106/110c2?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fluffie" data-source="post: 1206594" data-attributes="member: 87637"><p>Ska köpa nya skidor, har åkt på ett par DPS Wailer 112RP (Pure3) i 184cm ett par år, men som jag har hittat fartgränsen på. Skulle vilja utöka med en till skida som går att pressa lite hårdare och inte kastas runt lika hårt i uppkört puder, samt är smalare. Tanken är att ta med båda skidorna på 2-3 resor till alperna/USA per år.</p><p></p><p>Älskar känslan i 112'orna i lägre hastighet och hur enkla de är att svänga med, men på dagar då jag vill åka snabbare/ta rakare linjer saknas stabiliteten, de ger mig inte direkt självförtroende i hög hastighet, särskilt när det är lite stökigare. Lånade en polares Down CD114 (190) i Serre förra året, och då gick det betydligt bättre att stå på ordentligt - den var dock lite för lång/stor, och även om jag inte kan sätta fingret på det gillade jag inte känslan i den lika mycket som mina DPS. </p><p></p><p>Väger ~66-67 kg, 174 cm lång. Gjort en säsong för ~10 år sedan, åkt 2-3 veckor per år sedan dess, primärt i alperna. Är en relativt erfaren åkare, men inte fantastisk tekniskt sett.</p><p></p><p>Gjort en del research, och landat i att Moment Wildcat 108, 2nd Opinion 108 alternativt DPS A106/110C2 skulle kunna passa. Vad tror ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fluffie, post: 1206594, member: 87637"] Ska köpa nya skidor, har åkt på ett par DPS Wailer 112RP (Pure3) i 184cm ett par år, men som jag har hittat fartgränsen på. Skulle vilja utöka med en till skida som går att pressa lite hårdare och inte kastas runt lika hårt i uppkört puder, samt är smalare. Tanken är att ta med båda skidorna på 2-3 resor till alperna/USA per år. Älskar känslan i 112'orna i lägre hastighet och hur enkla de är att svänga med, men på dagar då jag vill åka snabbare/ta rakare linjer saknas stabiliteten, de ger mig inte direkt självförtroende i hög hastighet, särskilt när det är lite stökigare. Lånade en polares Down CD114 (190) i Serre förra året, och då gick det betydligt bättre att stå på ordentligt - den var dock lite för lång/stor, och även om jag inte kan sätta fingret på det gillade jag inte känslan i den lika mycket som mina DPS. Väger ~66-67 kg, 174 cm lång. Gjort en säsong för ~10 år sedan, åkt 2-3 veckor per år sedan dess, primärt i alperna. Är en relativt erfaren åkare, men inte fantastisk tekniskt sett. Gjort en del research, och landat i att Moment Wildcat 108, 2nd Opinion 108 alternativt DPS A106/110C2 skulle kunna passa. Vad tror ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor - Moment Wildcat 108, 2nd Opinion 108, DPS A106/110c2?
Tillbaka
Topp