Nya skidor och pjäxor

fjjotizzen

Ny medlem
Nya skidor och pjäxor
Jag har nu fått tillåtelse att köpa nya skidor och pjäxor då jag växt klar i stort sätt.

Jag skulle vilja ha ett par allround skidor samt ett par pjäxor som känns sköna att hoppa med.
Något tips på antingen skidor eller pjäxor eller kanske både och? Pris är inte problemet här, jag bedömmer om det är för dyrt så skriv det ni tycker!

Tack i förväg!

Nya skidor och pjäxor
Dreamking sa:
tycker jag var ett dåligt svar..

K2 Public enemy suger stvärfett, har dem själv och är såå missnöjd så jag grinar.. tunga som bly och ruskigt osmidiga.. inte ett dugg kul att åka på !

Edit: Kolla i skiddatabasten under tjänster här på freeride och se om du får nån inspiration.. om dom ska vara allround så är nog typ 80-90 mm midja ganska lagom..

Senast redigerad av en moderator:
Nya skidor och pjäxor
alwaysCrash sa:
Dreamking sa:
tycker jag var ett dåligt svar..

K2 Public enemy suger stvärfett, har dem själv och är såå missnöjd så jag grinar.. tunga som bly och ruskigt osmidiga.. inte ett dugg kul att åka på !

Edit: Kolla i skiddatabasten under tjänster här på freeride och se om du får nån inspiration.. om dom ska vara allround så är nog typ 80-90 mm midja ganska lagom..
Så du tror att alla andra tycker dom är dåliga för att du tycker det?
Jag tycker k2 PE är ett bra alternativ till alroundskida och jag delar nog samma uppfattning som flera andra.

Nya skidor och pjäxor
k2 PE är en mycket bra allroundskida, men manan kan nog inte säga att den är bäst i något (möjligtvis i att vara allsidig).

Senast ändrad:
Nya skidor och pjäxor
aLeZ sa:
k2 PE är en mycket bra allroundskida, men manan kan nog inte säga att den är bäst i något (möjligtvis i att vara allsidig).
scratch BC är eett nästan otäckt mycket bättre alternativ

Nya skidor och pjäxor
Vad sägs om k2 silencer från stadium för endast 1499?
För min låter det som det mest prisvärda skidan du kan hitta just nu.

Nya skidor och pjäxor
Ska köpa salomon dumont nästa år, har bara hört bra om dom. Var och kolla på årets modell och den är snygg, lätt och sen vet man ju inte hur den är i pist, puder och park men en av världens bästa freeski åkare kör med dom och har "designat" dom så...

Dom går på 5000 kr

Nya skidor och pjäxor
Jag har faktiskt köpt ett par jon olson pro 08 model med grafarna på.. Kan säga att de är ju jibbingskidor men jag vart oerhört possitiv belåten av dem i pisten faktiskt. Har inte prövat dem offpisten än eftersom så mycket snö har inte täckt sverige än, så jag kan inte säga något där. Men just nu hittar du dem runt 4 med bindning om du tar 08 modellen..

Sedan har jag tittat på ett par dalbello il moro men har inte provat dem men läst lite om dem och ser ut som en bra alroung präxa med lite mer lutning åt jibbing hållet :) De nya ligger på 4.5 på alpingaraget men vet inte mer än så..

/MVH André

Nya skidor och pjäxor
Jag har förra årets Rossignol scratch BC, jag är mycket nöjd med dessa. De jag känner som kört med dessa höjer modellen till skyarna!

Nya skidor och pjäxor
jag kör på ett par line invader-09...jävligt sköna, men kan vara lite svåra att fåtag på?!
jag gav 3700 för mina på rea med marker griffon bindning, annars 4700 lr nått liknande om jag inte mins fel?:P

annars så skulle jag väll rekomendera scratch bc, sprayer fs bc...grym allround skida!

pjäxor: ett par salomon spk kreation, årets går på 3000 spänn, fjolårets kan du nog hitta för 2000...i alla fall, en pjäxa med mjuk flex, och skön dämpning i skon! :D

// J.O

Tillbaka
Topp