Nya skidor och undrar om bindning

jonatanS

Ny medlem
Hej, jag har precis köpt ett par k2 Fujative på 169 cm. Jag är ungefär 177 cm lång, väger runt 65-70 och kör pist, väldigt lite offpist och har tänkt börja hoppa mer än förut.
Med skidorna följer det med ett par Marker 11 eller 77, ser ut som ut som 77 tycker jag, men vet inte, och jag undrar hur bra dom är till dom ändamål jag ska ha skidan? Väldigt tacksam för svar

Ska du köra mycket park så skulle jag satsa på nånting rejälare. Skistopsen på marker verkar suga hårt. Vet hur många som helst som fick byta förra säsongen för att dom gick sönder hela tiden.

okej, jag kommer nog att åka ganska 50/50 pist och park.

Men ifall jag skulle köpa nya, förslag på vad isåfall?

Jag har exakt samma utrustning som dig samma bindningar och skidor..Köpte dom i år och det jag undrar är om bindningarna är bra?

Jag tror dom duger utmärkt åt er. Många klarar sig bra på Marker 11 även om det finns dom som behöver betydligt kraftfullare. Kör dom 1 år eller 2 och byt sedan upp er om det behövs. Det är dumt att börja med en superstark bindning som förstör era knän så ni kanske aldrig mer kan åka.

Och skistoppers som håller när man landar fel är sjukt få. Eller knappt någon vad jag har sett så...

//H

Tillbaka
Topp