Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till medelåkare med beslutsångest.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1099229" data-attributes="member: 161297"><p>Fundera på vad som är viktigt för dig just nu och på vad du kommer att prioritera längre fram. Om du åkt fyra dagar efter ett tio år långt uppehåll så skulle jag gissa att du framför allt är i behov av att ha riktigt skoj och att åka på ett par förtroendeingivande skidor som låter dig hitta tillbaks och utvecklas. Om du trivs på de K2 som du fått låna så kan du ju höra om du kan få hyra dem.</p><p></p><p>Efter ett tag, och det är antagligen redan nästa säsong om du tänker åka 30 dagar, så kan det vara dags att byta till ett par skidor som inledningsvis utmanar dig. Då vet du förhoppningsvis att du verkligen kommer att fortsätta åka så du inte köper ett par nya hyllvärmare. Under tiden kan du ju passa på att hyra lite olika och åka på något skidtest. Med lite mer åkning i benen blir det också mera rimligt att ta det där steget uppåt som du siktar på.</p><p></p><p>Själv gjorde jag ett sånt utmanande byte inför sista alpresan i år, ökade 22 mm i bredd och 21 cm i längd. Utan någon som helst provåkning innan köpet. Efter första dan undrade jag vad f-n jag köpt och övervägde att gå in till skiduthyrningen. Kände mig osäker och klumpig, gjorde tre praktvurpor av typen yard sale och körde på en stackars guide. Lägg därtill kass sikt, ett ömt skenben och att vi åkte runt Sella Ronda. Dag två var det bara till att svälja stoltheten och spendera i undervisningsbackar. Sakta men säkert hittade jag skidorna och i slutet av tredje dan när det var puckelsorbé i branterna då började det äntligen stämma överens. Efter en privatlektion dag fyra var lyftet ett faktum och jag åkte bättre än någonsin. Hade jag provåkt dem innan köpet så hade jag inte köpt dem för jag hade inte bemästrat dem. Och för bara ett år sedan så hade jag förmodligen gett upp redan efter första eller andra vurpan för steget hade, åtminstone mentalt, varit för stort. Så hitta de skidor som utmanar dig lagom mycket för stunden.</p><p></p><p>Sen har vi ju det där som kallas rea, och då kan man slänga ut alla teorier genom fönstret och slå till på något bara för att.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1099229, member: 161297"] Fundera på vad som är viktigt för dig just nu och på vad du kommer att prioritera längre fram. Om du åkt fyra dagar efter ett tio år långt uppehåll så skulle jag gissa att du framför allt är i behov av att ha riktigt skoj och att åka på ett par förtroendeingivande skidor som låter dig hitta tillbaks och utvecklas. Om du trivs på de K2 som du fått låna så kan du ju höra om du kan få hyra dem. Efter ett tag, och det är antagligen redan nästa säsong om du tänker åka 30 dagar, så kan det vara dags att byta till ett par skidor som inledningsvis utmanar dig. Då vet du förhoppningsvis att du verkligen kommer att fortsätta åka så du inte köper ett par nya hyllvärmare. Under tiden kan du ju passa på att hyra lite olika och åka på något skidtest. Med lite mer åkning i benen blir det också mera rimligt att ta det där steget uppåt som du siktar på. Själv gjorde jag ett sånt utmanande byte inför sista alpresan i år, ökade 22 mm i bredd och 21 cm i längd. Utan någon som helst provåkning innan köpet. Efter första dan undrade jag vad f-n jag köpt och övervägde att gå in till skiduthyrningen. Kände mig osäker och klumpig, gjorde tre praktvurpor av typen yard sale och körde på en stackars guide. Lägg därtill kass sikt, ett ömt skenben och att vi åkte runt Sella Ronda. Dag två var det bara till att svälja stoltheten och spendera i undervisningsbackar. Sakta men säkert hittade jag skidorna och i slutet av tredje dan när det var puckelsorbé i branterna då började det äntligen stämma överens. Efter en privatlektion dag fyra var lyftet ett faktum och jag åkte bättre än någonsin. Hade jag provåkt dem innan köpet så hade jag inte köpt dem för jag hade inte bemästrat dem. Och för bara ett år sedan så hade jag förmodligen gett upp redan efter första eller andra vurpan för steget hade, åtminstone mentalt, varit för stort. Så hitta de skidor som utmanar dig lagom mycket för stunden. Sen har vi ju det där som kallas rea, och då kan man slänga ut alla teorier genom fönstret och slå till på något bara för att. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till medelåkare med beslutsångest.
Tillbaka
Topp