Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till medelåkare med beslutsångest.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Janne-G" data-source="post: 1099249" data-attributes="member: 165461"><p>Hej Fredrik</p><p>Jag är dryga 50, tävlade lite som tonåring. La skidorna på hyllan och började igen som 30-åring.</p><p>Jag köpte mig ett par Völkl RTM84 176 cm för ett par år sen. De är extremt lättåkta, även att sladda med.</p><p>Lånade ut dem till kompisens dotter och lärde henne carving. Hon är 20 och sladdade runt lite lojt innan.</p><p>Kompisen som också testat tycker de är instabila i hög fart. Har nog med egna vikten att göra. Men pga full rocker har de inget spann, så ligger man inte på skär så fladdrar de lite i topparna. ;-)</p><p>Gott grepp och inger förtroende åt sin pilot.</p><p>Är även ägare till ett par Nordica Dobermann Spitfire PRO 178 cm. De skidorna är som att åka på räls. Kräver betydligt mer av sin åkare men ger även massor tillbaka. Används i jan-feb. Isgrepp som en pistmaskin. </p><p>RTM84 använder jag i mars-april när det riskerar att bli uppåkt.</p><p>Sen har jag även ett par Völkl RaceTiger SL 165 cm. En slalomracer som är sjukt svängglad men den tar lite på knän och leder. Så den används en halvdag då och då.</p><p>Alla skidor är inköpta via Ebay.de, RTM och Spitfire köptes beg för runt 2000:-/par</p><p>SL:en köptes nya för 4000.</p><p></p><p>Kanske kan det vara ett alternativ om man är osäker, att leta beg.</p><p>Frakt från Tyskland kostade mig ca 200:-</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Janne-G, post: 1099249, member: 165461"] Hej Fredrik Jag är dryga 50, tävlade lite som tonåring. La skidorna på hyllan och började igen som 30-åring. Jag köpte mig ett par Völkl RTM84 176 cm för ett par år sen. De är extremt lättåkta, även att sladda med. Lånade ut dem till kompisens dotter och lärde henne carving. Hon är 20 och sladdade runt lite lojt innan. Kompisen som också testat tycker de är instabila i hög fart. Har nog med egna vikten att göra. Men pga full rocker har de inget spann, så ligger man inte på skär så fladdrar de lite i topparna. ;-) Gott grepp och inger förtroende åt sin pilot. Är även ägare till ett par Nordica Dobermann Spitfire PRO 178 cm. De skidorna är som att åka på räls. Kräver betydligt mer av sin åkare men ger även massor tillbaka. Används i jan-feb. Isgrepp som en pistmaskin. RTM84 använder jag i mars-april när det riskerar att bli uppåkt. Sen har jag även ett par Völkl RaceTiger SL 165 cm. En slalomracer som är sjukt svängglad men den tar lite på knän och leder. Så den används en halvdag då och då. Alla skidor är inköpta via Ebay.de, RTM och Spitfire köptes beg för runt 2000:-/par SL:en köptes nya för 4000. Kanske kan det vara ett alternativ om man är osäker, att leta beg. Frakt från Tyskland kostade mig ca 200:- [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till medelåkare med beslutsångest.
Tillbaka
Topp