nya skidor till vintern

druvis

Ny medlem
nya skidor till vintern
Hej!
Jag skulle garna vilja ha ett par tips på bra skidor de ska vara bra i pisten och utanför men viktigast e ju parken=) om ni vet ungefär vad de kostar skulle det va jätte bra oxå=)

//andreas

nya skidor till vintern
Tjena!
Salomon Pocket Rocket eller Head Madtrix(inte koll på om det kommer någon ny mod. i år..) är två riktigt bra skidor. Båda är dock mjuka så räkna inte med någon störtloppskänsla i pisten...
Har inte koll på Madtrix, men PR ligger väl på ca. 6000 bananer.
Men så var vi här igen.... PROVÅK ALLTID INNAN!
Ha det!
// Danne

nya skidor till vintern
Testa Salomons nya Teneighty, den har fått spaceframe precis som PR, sen har den vuxit i bredd till 80mm - tror jag att det var. Den bör vara en bättre kompromiss än PR om du gillar parken.
Extrem har sin AK4 som också kan vara intressant. Men som sagt kolla över kassan och marknaden - & provåk!!

nya skidor till vintern
om du vill ha en ruggig twintipskida som även är bra i pisten ska du köpa Dynastar Concept. De är grymmt sköna!! tailarna är höga så det är inget problem att landa/åka switch i puder. ett plus är den störtsköna designen. svarta på ovansidan med en tornado bakom bindningen. på undersidan är det typ flower-power:) ordinarie pris är 5500:- med bindning och 3500:- utan bindning. har du klubbpriser blir det något billigare. KÖP!!

nya skidor till vintern
Håller med Brandelind.NET ovan, Concept skidorna är en fin mix, funkar fint i parken samtidigt som man tar sig ner för pisten utan släpp och skak. :)
Deras Candid-skidor är också otroligt nice, lätt bland dom snyggaste twintip skidorna imo. Funkade väl sådär i brantare pister/högre farten men är kanske inte det du letar efter? I parken var dom som gjutet imo. .)

Och som sagt, testa skidan två eller tre gånger innan du köper den, dom i kassan kan säkert hjälpa dig hitta den skidan som passar just dig.

Med tanka på "snackelisnack" forumet så ska du veta att jag är absolut ingen expert, jah pratar från egna erfarenheter för att kanske ge dig en lite bättre bild av vad som kunde passa dig.
Ha en bra dag/säsong nu grappar och tjejer, det ska iaf jag ;)

*Glömde påpeka att jag ej testat varken Concept skidan eller Candid i "riktigt" lössnö så har inte en susning om hur dom funkar där.

nya skidor till vintern
Salomon teneighty er fantastiske. Litt smalere enn pocket rocket og litt mer alsidige. Kjøpte de på slutten av forrige vinter og er veldig fornøyd. Kommer i lengdene 161, 171 og 181 med forskjellig farge til hver lengde. Jeg er 177 cm og kjøpte 171 og de er til og med stabile til carving i ganske høy fart. Carver veldig bra på løssnø/våt snø, men er for myke til hard snø og is.

Tillbaka
Topp