F
Frez
Guest
Nya skidor
Mors!
Jag är ute efter råd på nya och beggade skidor som skulle kunna passa mig. Har åkt en hel del skidor genom åren och är väl att betrakta som avancerad i min åkning. Ganska så kraftfull då jag haft lite probbs i början med carvingtekniken efter att ha åkt atomic raceskidor offpist i många år innan. Måste trycka en del då
. Mina senaste skidor är ett par Extrem Freedom 193cm (första årsmodellen) som fungerat väl och varit trevliga, om än inte upphetsande. Men nu vill jag ha lite mer djävlaranamma i laggen. Jag åker numer inte så mycket offpist, det blir någon vecka i Kittelfjäll per år, så ett par mer pistbetonade lagg vore roligt. Och kortare kanske! Freedom-plankorna ligger trevligt i svängarna men kan ibland kännas lite sladdriga i pist. Och de har lite för stor radie för att jag ska trivas optimalt.
Lite hjälp: 28 år i god kondition. 188 cm lång, 85 kg. Ganska aggresiv åkare.
Tack för hjälpen.
Jag är ute efter råd på nya och beggade skidor som skulle kunna passa mig. Har åkt en hel del skidor genom åren och är väl att betrakta som avancerad i min åkning. Ganska så kraftfull då jag haft lite probbs i början med carvingtekniken efter att ha åkt atomic raceskidor offpist i många år innan. Måste trycka en del då
Lite hjälp: 28 år i god kondition. 188 cm lång, 85 kg. Ganska aggresiv åkare.
Tack för hjälpen.