Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya telisar.. Tips tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WITMatrix" data-source="post: 344494" data-attributes="member: 49214"><p>Kör själv K2 Seth, har 179 och är själv 177 och skulle inte vilja ha längre, som telisskida och är väldigt nöjd, dock är den ju lite tungre om du tänkt gå långa toppturer.</p><p>Dynastar 8800 eller Pro är fina stabila skidor som klarar fart och puder. Dock dyrare och tyngre.</p><p>Rossignol B2/B3 är väl populära telisskior också.</p><p>Tror du kommer tycka K2 PE är för smal för puder, har själv den med vanlig alpin bindning.</p><p>Mina erfarenheter är att Linken inte håller måttet, iaf inte dom äldre modellerna, nyaste verkar dom fått fix på det hela. Ska inte säg för mkt om det, kör själv på Rottafella.</p><p>Black Diamonds bindningar känns instabila, iaf O1 och O2. Dock är gåfunktionen uppskattad, fast det har ju fler märken.</p><p></p><p>Handlade kanske inte så mkt om just dina förslag men nu har du min åsikt iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WITMatrix, post: 344494, member: 49214"] Kör själv K2 Seth, har 179 och är själv 177 och skulle inte vilja ha längre, som telisskida och är väldigt nöjd, dock är den ju lite tungre om du tänkt gå långa toppturer. Dynastar 8800 eller Pro är fina stabila skidor som klarar fart och puder. Dock dyrare och tyngre. Rossignol B2/B3 är väl populära telisskior också. Tror du kommer tycka K2 PE är för smal för puder, har själv den med vanlig alpin bindning. Mina erfarenheter är att Linken inte håller måttet, iaf inte dom äldre modellerna, nyaste verkar dom fått fix på det hela. Ska inte säg för mkt om det, kör själv på Rottafella. Black Diamonds bindningar känns instabila, iaf O1 och O2. Dock är gåfunktionen uppskattad, fast det har ju fler märken. Handlade kanske inte så mkt om just dina förslag men nu har du min åsikt iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya telisar.. Tips tack!
Tillbaka
Topp