Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nyår med familjen - Tignes eller Val T?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Force9" data-source="post: 1074361" data-attributes="member: 148526"><p>Hej Patrik,</p><p></p><p>Håller med om att dessa två orter på hög höjd är att föredra så tidigt på säsongen. Vi var i Tignes Val Claret början jan både 2014 och 2015 med riktigt bra ski-in/ski-out läge. Det senare året var det allmänt dåligt med snö i Alperna den perioden men åkningen över 3000m i Esp. Killy var riktigt bra.</p><p>Om er familj inte känner behov av att träffa en massa svenskar kan jag rekommendera Tignes. Det är mycket britter och även en del danskar där, vilket betyder minimal konkurrens om lössnön. Vi bodde långt upp i byn där det var tämligen lugnt. Festglada britter i stora grupper förekommer och det lär innebära en viss risk för extra stök under nyårshelgen.</p><p>Om ni har lugnet och skidåkningen i fokus, och väljer Esp. Killy, så skulle jag föredra Tignes som bas jämfört med Val d'Isere. Det är förhållandevis glest med folk där den bra åkningen finns runt Tignes.</p><p>Val Thorens kan jag inte uttala mig om lugn vs stök då det var många år sedan jag var där. Bergen och snön lär dock vara lika bra som förr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Force9, post: 1074361, member: 148526"] Hej Patrik, Håller med om att dessa två orter på hög höjd är att föredra så tidigt på säsongen. Vi var i Tignes Val Claret början jan både 2014 och 2015 med riktigt bra ski-in/ski-out läge. Det senare året var det allmänt dåligt med snö i Alperna den perioden men åkningen över 3000m i Esp. Killy var riktigt bra. Om er familj inte känner behov av att träffa en massa svenskar kan jag rekommendera Tignes. Det är mycket britter och även en del danskar där, vilket betyder minimal konkurrens om lössnön. Vi bodde långt upp i byn där det var tämligen lugnt. Festglada britter i stora grupper förekommer och det lär innebära en viss risk för extra stök under nyårshelgen. Om ni har lugnet och skidåkningen i fokus, och väljer Esp. Killy, så skulle jag föredra Tignes som bas jämfört med Val d'Isere. Det är förhållandevis glest med folk där den bra åkningen finns runt Tignes. Val Thorens kan jag inte uttala mig om lugn vs stök då det var många år sedan jag var där. Bergen och snön lär dock vara lika bra som förr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nyår med familjen - Tignes eller Val T?
Tillbaka
Topp