Nyårsafton i Åre - Be there or be square!

Denna tråden är till för alla som planerar att välkomna 2010 med ett jävla firande i fjällkedjans lustgård no 1. Å fucking re !!!

Är ett blandat gäng killar och tjejer som står valet i kvalet. Åre vs Hemsedal på nyår. Vad väljer man? Vad blir fetast?

Är det inte stor risk för att högzonen är avstängd sådär års pga skitväder? Någon annan som tillbringat mkt tid kring nyår i åre och som har nått gott o säga.
ciao

Jag kommer vara där över nyår! är alltid högzonen avstängd eller beror det på vädret vid den tiden? aldrig vart i åre över nyår förut.

Poppowisch sa:
Jag kommer vara där över nyår! är alltid högzonen avstängd eller beror det på vädret vid den tiden? aldrig vart i åre över nyår förut.
Högzon kan vara öppen om man har tur! Tror de öppnade första gången runt jul förra året. Fast kabin går aldrig så tidigt på säsongen så man får ta sig upp med gondolen istället. Kul att du kommer upp till nyår! :)

Kommer vara där (eller ja, är här). Var även här förra året över nyår och då kunde man åka högzon alla dagar förutom en, ev två. om jag inte minns helt fel, då var jag här i 7 dagar.

Senast ändrad:
Poppowisch sa:
Har varit i Åre två gånger tidigare vid nyår, förra året var högzon öppet några dagar, föregående gången inte. Man får hoppas på det bästa !

högzon är öppen så fort det är fint väder o inte mkt is på gondolen, dock bara störtloppet som brukar vara öppen....
inga andra liftar går, dom öppnar i februari.

jag är taggad på att dra upp över nyår.. har dock inget boende för tillfället.. så om någon har en soffa över, hojta! :)

nyårsafton i Åre är den mest översakttade, skitigaste, mest överstekigaste, meningslösa kväll att gå ut på över hela året, fullt av en massa folk som springer omkring och sprutar skumpa, betalar överpris för att komma in på uteställena och som fryser häcken av sig med nylonstrumbyxor i -25 grader!!! fixa en hemmafest i stället, eller om alla ni drar till bygget kanske det blir lugnt på Dahlboms så kan vi vara där=) ha så kul och akta er för poliserna på nyår, dom är på hugget..hah! GOTT NYTT ÅR!

Haha jo Frida du har rätt i det! Vägrar bygget och Dippan, inte värt 400 spänn överhuvudtaget!!
Får väl dra ner till torget vid 12 slaget och utgå därifrån

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp