Nybörjar hjälp på freestyle

tompan

Ny medlem
Nybörjar hjälp på freestyle
Hej, helt grön på vad det gäller skidutrusting idag så vad jag undrar är om man kan få lite tips på vad man ska köpa för freestyle skidor o pjuck. Åkte första gången på "nya" carvskidor i jan i år och då testade jag ett på Scott P3 freestyleskidor eftersom jag vill hoppa. Har åkt mycket skidor innan jag började åka snowboard -94 så det var inga problem att vänja sej vid skidor igen efter då dom nya skidorna tydligen kör nästan av sej själv :). Klarade också av att hoppa utan problem efter lång vana av snowboard i park o pipe. Så det jag vill ha lite hjälp med nu är vad ska jag köpa!?!? Vill huvudsakligen trixa o leka som jag gjort med bräda men också kanske testa offpist med skidor. Jag är 186 lång, väger 75kg. Vill inte lägga ner mer än 6000:- på skidor och run 2500:- på pjuck eftersom jag inte vet hur mycket jag skall åka. Har kikat på Ross Scratch FS o vanliga Scratch man vet inte skillnaden, också kollat på salomon pocketrocket. Så hjälp en som vill komma tillbaks till rötterna,nu när skidor blivit roligt igen :)

/Tomas

Tillbaka
Topp