Nybörjar hojj ska införskaffas! :)

Antmaan

Ny medlem
Hej!

Igår testade jag en Kona Scrap av en polare som jag har.
Vart himla sugen på en sån cykel nu, jag har suttit och kollat runt på detta forum idag och sökt massa fakta.

Så nu undrar jag en sak.

Jag vill ha en cykel som ska gå att:

* Cykla en bit med (Till skolan och hem, m.m)
* Ska gå och hoppa lite med, men kommer inte hoppa så himla mycket
* Ska gå att köra med på bakan mycket, jag är väldigt duktig på det med vanlig cykel.
* Kommer mest leka med den, cykla på bakhjulet och småhoppa m.m

Så nu vet ni vad jag har för krav ungefär!

Jag har kollat på en Kona Scrap & Shred.
Tror nästan den dära Shred borde passa min behov ?

Tacksam för svar!

Vad ligger din budget på ungefär? Jag skulle rekomendera att du kollar lite på olika Specialized.. Annars är Kona Shred en bra cykel som definitivt håller för småhopp och bakhjul.. Men ska du cykla långt så är det antagligen inte så skönt. Kolla lite i forumen på www.pinkbike.com och www.happymtb.se

varför rekomendar nån annan när min e bättre??? fattar inte. OBS! det är bättre delar än den på bilden...

Okej, Jao får fundera på det. Vart sugen på det.

Men en sak till, är det någon bra gaffel på Shred? eller är den riktigt dålig?

nja de e inte direkt nån höjdar gaffel , köp hans scott istället de e ju för fan en dropp off 1 gaffel på de e bra skit de ;)

juste kul med lite kloka människor för en gångs skull! Om du e intresst av cykeln så e min mejl: elias_pulver@hotmail.com

köp en specialized hardrock byt till en rock schox judy gaffel bara..!

om du vill cykla långt så ska du inte ha KONA deras däck är så feta... NS bitch ramar är ganska billiga, bra och snygg (dom går på runt 3 lax) och så kan du köpa dämpare och så till som du vill ha...
en shred har 16 växlar

Jag har en Scott zy0 limited årsmodel 2004 som du kan få köpa för 8.000....kostar runt 19.000 ny... skriv till mej om du är sugen så kan du få mailadress

Kona Shred har 8 drev bak och 2 klingor fram 8x2= 16 alltså shreden har 16 växlar (gustaf Lindstrom svarade på det innan om du läser;)

Och nej kona-fox-specialized att först köpa en halvkass hoj och sedan slänga på en lika dålig gaffel som sitter på vilket inte är att rekomendera (tror iaf d sitter ngn billig rst gaffel på från stock).

Och satsa på en lite dyrare cykel som inte pajjar efter 1 vecka, det kommer du ha nytta av sen när du vill upp på de större hoppen. eller om du kanske vill kompromissa lite för att passa både till skolan och småhopp kanse även någ skogsslinga ibland så låter det som du ska kolla på en kona hoss (vilken är en kombination av xc och dirt). Dock så funkar säkert en scrap också bra då. det viktigaste är att du hittar en cykel med en geometri du trivs med och ett komponentsval som motsvarar din cykling.

Så åk iväg till någon butik som har flertalet hojjar i den "kategori" du söker (i det här fallet dirt) och be om att få provcykla ett par för att bilda dig en uppfattning om de olika cyklarna, sen när du hittar rätt är det bara at slå till ;)

Jag har en Scott yz 4 som jag ska sälja..Det är en perfekt nybörjar hojj som klarar av hopp o lek mkt bra..går även att cykla på bakhjulet med!

hejsan antmaan du jag har en scott dirt cykel som jag ska sälja om du är intresserad så adda min msn jim@jamnyt.com

Tillbaka
Topp