Iller
Aktiv medlem
nybörjare: MTX/BTX vs TBT vs vanlig bräda
Skall köpa bräda till min tjej som är duktig skidåkare men nästan helt ny på bräda. 178cm 64kg skostrlk 40. Det kommer att bli initialt mest pist men vartefter hon lär sig mest OP, ingen park för henne. Om den duger som andra-bräda till mig (183/70/duktig) för parken så är det en bonus men ej krav. Åkningen kommer att ske i alperna, Sverige och CA. Hon kommer att ta race-skidorna när det är isigt så det behövs inget is-monster men den ska ju gärna klara dåliga partier och skräpsnö också.
Mina funderingar är i princip:
1 - Standardbräda inga krusiduller?
2 - Lite finare standardbräda typ Rome Design (men den kanske blir lite för hård)?
3 - MTX-bräda för att få bättre grepp i pisten?
3.1 - BTX, jag är lite oklar över vinsten, halkig? (Hitler verkade inte gilla den i a f, se youtube-klipp)
4 - TBT, alltså Bataleon-bräda för att minska risken för kanthugg men det kanske är lite knepigare att kanta för en rookie?
Kommentarer avseende teknologi välkomnas!
Om ni vill rekommendera en bräda så skriv i så fall varför!
Tack
Mina funderingar är i princip:
1 - Standardbräda inga krusiduller?
2 - Lite finare standardbräda typ Rome Design (men den kanske blir lite för hård)?
3 - MTX-bräda för att få bättre grepp i pisten?
3.1 - BTX, jag är lite oklar över vinsten, halkig? (Hitler verkade inte gilla den i a f, se youtube-klipp)
4 - TBT, alltså Bataleon-bräda för att minska risken för kanthugg men det kanske är lite knepigare att kanta för en rookie?
Kommentarer avseende teknologi välkomnas!
Om ni vill rekommendera en bräda så skriv i så fall varför!
Tack