Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HEKKA" data-source="post: 475698" data-attributes="member: 88388"><p>Tja, vad gäller brädan har jag ingen erfarenhet av den men lite riktlinjer som kanske kan hjälpa.</p><p>Ska du ha en lätt bräda som lämpar sig mot nybörjare skall du sikta på en med mjuk flex detta för medför att du slipper verkligen gå på hårda skär. Är dock lite sämre på isiga underlag fast det är ju mest i branta partier som du kommer till senare i karriären.</p><p>Längden på brädan är lite induviduell men sikta på hakspetsen (strax under) ju bättre du blir ju längre kan du köra. Men du ska känna att den KÄNNS bra.</p><p>När det gäller skor tycker jag du ska ha med ganska hög/hård kappa, det ger betydligt mer stöd i svängarna sen blir dom mjukare då dom användts ett tag det begränsa dock lite bland tricken...</p><p></p><p>Lite sista tips, är du osäker tycker jag du skall ta en lektion det är garanterat värt pengarna och familjefriden är intakt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>Var inte rädd att få upp lite fart i backan innan första svängen <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>GOOD LUCK</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HEKKA, post: 475698, member: 88388"] Tja, vad gäller brädan har jag ingen erfarenhet av den men lite riktlinjer som kanske kan hjälpa. Ska du ha en lätt bräda som lämpar sig mot nybörjare skall du sikta på en med mjuk flex detta för medför att du slipper verkligen gå på hårda skär. Är dock lite sämre på isiga underlag fast det är ju mest i branta partier som du kommer till senare i karriären. Längden på brädan är lite induviduell men sikta på hakspetsen (strax under) ju bättre du blir ju längre kan du köra. Men du ska känna att den KÄNNS bra. När det gäller skor tycker jag du ska ha med ganska hög/hård kappa, det ger betydligt mer stöd i svängarna sen blir dom mjukare då dom användts ett tag det begränsa dock lite bland tricken... Lite sista tips, är du osäker tycker jag du skall ta en lektion det är garanterat värt pengarna och familjefriden är intakt :-) Var inte rädd att få upp lite fart i backan innan första svängen :-) GOOD LUCK [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare
Tillbaka
Topp