Nytt år - Ny snö, i alperna!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

blizzy

Ny medlem
Nytt år - Ny snö, i alperna!
"Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var ju roligt hurra!
Nu är det vinter, nu är det vinter..."
Ja, och resten kan ni förstås!

Ville mest informera om att det SNÖAR riiiiktigt mycket här nere i alperna, närmare bestämt Tignes (o Val d'Isere), Frankrike.
Fram tills nu har vi knappt haft nån snö alls, hälften av de franska skidorterna har fått stänga mm.. men på nyårsafton när de räknade ner till tolvslaget i högtalarna så precis när de så "0 GOTT NYTT ÅR!" så började det snöa.. och sen dess har det snöat mer eller mindre konstant tills nu!

Nu ska jag äta frukost, klä mig varmt och va på den första liften upp mot det nyfallna pudret!

(Och klaga nu inte på att detta är ännu ett "Det snöar"-inlägg som det redan finns så många av, vi måste ju hedra det vita guldet i dessa svåra tider!)
 
Nytt år - Ny snö, i alperna!
Och jag klagar då vi redan har en sån tråd. Så jag låser denna ;)


//H
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp