nytt ryggskydd?

• Trådstartare Trådstartare nitrobailer
  • Start datum Start datum
N

nitrobailer

Guest
nytt ryggskydd?
tjena freeride, jag har kollat på olika ryggskydd och jag vet inte vad jag ska välja ,
har ni själva ett bra skydd som inte är för dyrt?
jag har kollat på
http://stadium.se/sport/vintersport...protector?BackPipeline=cc_ViewCategory-Paging

http://stadium.se/sport/vintersport/alpint/073060/head-bp-vest?BackPipeline=cc_ViewCategory-Paging

http://stadium.se/sport/vintersport...th1-strap?BackPipeline=cc_ViewCategory-Paging

nån som har något av det som ni själv gillar, och skyddar de svanskotan?
eller har ni något tips?

nytt ryggskydd?
jag har scott ryggskyddet och det är bra, sitter skönt och allt sånt.
det glider inte upp i nacken heller om man använder benhållarna

nytt ryggskydd?
Jag kör på POC spine ergo. Sitter som berget. Det enda som jag känner som lite irriterande är ju att de flesta skydden trycker ner understället lite och det är jäkligt svårt att dra upp dem igen. De halkar inte ner så vidare långt men är man känslig för när kläder inte sitter perfekt på kroppen så kan det bli jobbigt. Dock så har jag alldeles utmärkt rörlighet i mitt...

nytt ryggskydd?
Jag funderar på att köpa scott ryggskyddet, just för att jag har hört att det inte glider upp i nacken och sitter grymt på ryggen!

nytt ryggskydd?
Komperdell Airshock Vest är riktigt skönt, känns knappt att man har ryggskydd på sig och det skyddar även svanskotan. dock inte så billigt.

nytt ryggskydd?
På Biltema för under 300:-, finns i fyra olika storlekar. Minst lika bra som de i vanliga sportaffärerna men halva priset.

nytt ryggskydd?
Kör på scott ryggskyddet, jag har det och det är skönt + syddar svanskotan.

(Jag hade HEAD-skyddet i några dagar tills jag upptäckte att det var för litet, trotts att säljaren sa att det passa... hehe.)

nytt ryggskydd?
Skulle ha tagit scott
Är ett riktigt bra ryggskydd och sittergrymt
Tror inte det är så härligt med en väst men har bara prövat i en affär

nytt ryggskydd?
nitrobailer sa:
skyddar det svanskotan? :)
Ja, det skyddar svanskotan (det har redan sagts innan, men det kan alltid vara skönt att höra från en till!). Eller ja, mitt eget skyddar i alla fall min svanskota ;)

Jag upplever scott-skydded som att det sitter som berget och inte glider omkring och har sig. Dessutom är det mycket välledat och skyddar ändå bra (jag har klantat mig lite när jag hade det på mig, förvisso inte i en pist, men väl i slutet på en trapp). Jag kan varmt rekommendera det.

Märk dock att jag aldrig har testat en väst, vad jag har förstått ska det vara väldigt populärt.

nytt ryggskydd?
jag kör med vest ryggskydd och tycker det är as skönt, glider aldrig upp i nacken och sitter bara allmänt bra, det kan bli lite varmt ibland bara, det jag inte gillar med scott ryggskyddet är banden man har runt benen, om man t.ex käkar lunch och vill ta av sig ryggskyddet blir det lite krångligt. men annars har jag bara hört bra om det också =)

nytt ryggskydd?
rallejo sa:
... det kan bli lite varmt ibland bara, det jag inte gillar med scott ryggskyddet är banden man har runt benen, om man t.ex käkar lunch och vill ta av sig ryggskyddet blir det lite krångligt. men annars har jag bara hört bra om det också =)
Om jag ska tala till scotts försvar så är det ju bland annat de banden som ser till att skyddet inte dlider upp. Och jag brukar bara göra så att jag knäpper upp resten, så kan man fälla ner det bakåt och få nästan samma effekt ändå!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp