nytt skidmode?

foureye

Ny medlem
nytt skidmode?
jag har som åker mestadelen av året i kungsberget har sett att ett nytt mode bland skidjibbarna och även några få snowboardåkare har börjat vuxit fram. Jag snackar om det här med att ha goggelsen(stavning) långt ner på näsan, mössa och hjälm långt bak på huvudet. är det någon känd åkare som infört det eller var det bara någon som ramla och glömde att rätta till utrustningen, så vips var ett nytt mode fött? Nu vet inte jag hur det ser ut i resten av sveriges skidanläggningar, men diskutera gärna vad ni tycker om detta, om det existerar på andra anläggningar eller om ni har en teori om hu det uppkom.

för er som inte känner igen det kommer här två bilder. det kanske är lite överdrivet,
men jag fick inte hjälmen över mössan mer.

http://www.imagebeaver.com/view.php?mode=gallery&g=132840

nytt skidmode?
Det är bla många finska snowboard proffs som åker sådär. Så jag antar att det är dom folk har börjat "härma".

Det gäller att skallen ska se så stor ut som möjligt !

Big Heads ftw !

nytt skidmode?
det du säger om att det är många i kungsberget som har så kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag har iallafall sett på bilder med folk som åker där att tydligne är så man ska ha. här i mora, gesunda, så har anläggningen inte öppnat än så jag vet inte, men jag hoppas att folk inte kommer ha så för det ser ju bara fult ut, eller hur?

nytt skidmode?
Raent sa:
Det är bla många finska snowboard proffs som åker sådär. Så jag antar att det är dom folk har börjat "härma".

Det gäller att skallen ska se så stor ut som möjligt !

Big Heads ftw !
jasså det hade jag ingen aning om, men det låter ju sjukt att den ska se så stor ut som möjligt. det skyddar ju inte panna heller vid vurpor.

nytt skidmode?
jo det är sant, många som kör så bla. norrmän..

Jag tycker det är nice även fast jag själkv inte kör så..
Men så som du hade krully var som sagt lite överdrivet :P

En "lagom" stor glipa är nice men självklart buff eller något under så man inte ser hela pannan!

nytt skidmode?
Du måste tycka att det är vråltufft, när du lägger ner all tid på att fota dig själv för att sedan ladda upp bilderna, eller så är du nog knäpp, jag tror på det första =)

Ha det bra!

nytt skidmode?
landenkungen sa:
Du måste tycka att det är vråltufft, när du lägger ner all tid på att fota dig själv för att sedan ladda upp bilderna, eller så är du nog knäpp, jag tror på det första =)

Ha det bra!
haha nu var det faktiskt så att jag inte hitta nån bild där man se bra och jag ville ju inte stjäla nåns bild här på FR:)

nytt skidmode?
hehe, det är faktiskt sant som du säger..
de som åker sådär brukar även ha tishirten utstickande typ 1dm utanför jackkanten..

det kan vara snyggt att ha sådär, dock inte så överdrivet som på bilden:P

nytt skidmode?
Pk hunder brukar ha något den stilen ibland när han åker omkring. Hjälmen långt bak i vissa fall, men gogglesen långt ner i alla fall! han är grym ändå.

Senast ändrad:
nytt skidmode?
Ja, jag har också lagt märke till det och självklart har man bandet innanför hjälmen.
Sjukt fult egentligen, men somsagt börjar det bli poppis. Ser ut som turister med för dyr utrustning ffs!

nytt skidmode?
Att vilje se ut så är rimligen ett resultat av backstugesittning och generationer av inavel eller möjligen en mer accelererad process av degenerering inducerad av blandmissbruk i tidiga tonåren.

HitMe

nytt skidmode?
henning21 sa:
ALXX sa:
låter som ni beskriver mig :S
Du ar ju typ mer överdrivet, som man ser här.

https://www.freeride.se/member/photo.php?id=37133
jag har typ hälften av vad krully hade på sin bild. tycker själv de ser bättre ut än gogglarna och hjälmen slickade ihop... sen ser de ju bara patetiskt ut med folk som kör me gogglarna utanför hjälmen o sen värsta glappet så man ser pannan...
men varsågod och kritisera mig, det är ett fritt land.
peace

nytt skidmode?
jag har mina goggles o hjälm som jag vill och bryr mig inte vad andra tycker om det. så kanske du också borde göra. eller i alla fall sluta bry dig hur andra har sina goggles och hjälm.

nytt skidmode?
snyggast är väll ändå om man har goggelbandet utanpå hjälmen o att gogglarna o hjälmen sitter mot varandra vid pannan ? aiight ?
dedär ser ut som knarkarlodisgangstah shit..

nytt skidmode?
håller med 9Ward & ekdahl, ganska onödig tråd.. det är så i hela landet ,tycker det är riktigt fult, att han en förliten hjälm som sitter kalashögt uppe på huvvet så man ser ut som en alien, det är snygg att ha brillorna under det tkr jag men hjälmen.. det finns en gräns ..

nytt skidmode?
lite halvroligt och att jag har likadan hjälm som dej (tråd startaren) för övrigt om man köper red hjälm så änvänder man den där grejen man ska sätta dit för att få bort glipan som kan uppstå eller köper man en tunn tube varsomhelst och viker den dubbel och drar över skallen innan man tar på hjälmen. så är det.

Tillbaka
Topp