Oakley black polarized, bra val för året runt?

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Tja, får tag på några splice googlar från oakley, står mellan 2 st.
Oakley splice med svart polarized glas
Eller splice med spegelglas och orange insida.
Har haft blått innan, har någon känsla av att orange ger ett obehagligt ljus, kan vara en inbildning
Vill endast köpa ett par som jag kan ha i alla väder, åker endast offpist.

Nu till min fråga, de svarta polarized, hur är dom vid snöstorm? Nån som
Har nån erfarenhet hur dom funkar i skitväder? Tkr dom ger ett behagligt ljus nu när de inte är snö ute, frågan är hur dom blir i vinter? Eller ska man köra på spegel med orange insida?
Vilka ska man välja för all typ av väder?
Det är samma pris på dem så de spelar ingen roll

Tack på förhand
Johan

black polarized finns det mig veterligen ingen lins som heter. grey polarized eller black iridium finns dock. dessa är sollinser dock. blue iridium, som är relativt orange inifrån, är ett bättre alternativ, men knappast det bästa i oakleys sortiment.

edit: googles = goggles. ok? :)

Senast ändrad:
Grey polarizer är en väldigt rutten lins som allroundlins, ha den som andra- eller tredjelins.
Sen hjälper det inte så mycket att säga orange spegel, säg det korrekta namnet från Oakley så kanske du kan få bra rådgivning.

Med enbart ett par glasögon/en lins kommer det nästintill aldrig vara optimalt. Det blir enormt mycket bättre med två så att du slipper köra med den halvtaskiga medelvägen. Personligen så tycker jag dock att Fire faktiskt funkar ganska bra som allroundlins, om man inte kör mycket kväller eller i mörk skog.

Grey pol. är ju för strålande sol. Den mörkaste linsen Oakley har om jag inte kommer ihåg fel. Polarized innebär att glaset tar bort solreflektioner från is osv. Läs polarisering.

Ursäktar för min dåliga formulering, har inte stor kunskap om goggles.
Dessa är det: http://alpingaraget.se/sv/product/4792/oakley-crowbar-grey-polarized-pro-mod-seth-morriso
Eller dessa: http://a1.zassets.com/images/z/1/6/0/3/7/9/1603791-p-2x.jpg med röd ram

Får dem för samma pris, känns ju mer värt med de svarta då de kostar 2300kr nypris, de andra kostar 1600kr.

Vilka skulle ni ha valt om ni bara fick använda ett par gogglar att ha för alla dagar hela året?

Grey Polarized fungerar till allt utom flatljus och snöstorm. D.V.S Mulet, sol osv.. lägg till en kontrasthöjande lins med högt ljusgenomsläpp (t.ex. hi-yellow) så har du ett bra kit.

Okej, tack så mkt för hjälpen allihop, man frågar ju skobutikerna i stan men dom har ju ingen koll tur att de finns experter här på freeride!
Köper de svarta, om de inte funkar får ja väll köpa ett par till, får dem
För 600 kr styck så de är inte så farligt

Tillbaka
Topp