Oakley Crowbar - Black Iridium

mackans

Ny medlem
Hejsan snabb fråga bara, skulle någon kunna ta ett kort på sina crowbars med en Black Iridium lins, eftersom jag skulle vilja se hur de ser ut i verkligheten ^^, på junkyard så ser det rätt najs ut, men på goggle så ser det inte lika vackert ut :S?

Junkyard; http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=39803&g=a&m=c&lbid=565&lcid=20|246

Googlad bild; http://www.getboards.com/eyewear/oakley08/crowbar_black_black.jpg

Som sagt skulle någon kunna linka ett foto på hur de ser ut i verkligheten eller ta ett foto på sina så man kan se hur det verkligen är ?

MVH M

Okej tack så mycket! Freeride är ju bäst! 1min tog det att få svaret :D vet inte om du har dem eller inte men hur är dem funkar de i alla väder o så, bra mot soliga dagar? Fire iridium verkar bra men kanske inte bäst i alla väder vad jag har förstått?

Förra året körde jag med ett par arnette med silver lens funkade hyfsat i alla väder, men optiken var inte så där super :/ Fast där verkar ju Oakley vara lite vassare.

MVH M

Senast ändrad:
japp, har bland annat en black iridium. dock skulle jag inte välja den som enda lins, den är inte bra i dåliga ljusförhållanden. sjukt mycket snyggare än fire dock. i sol och växlande funkar den utmärkt också.

junkyard suger asså, eller dom är bra, men deras bilder suger, jag skulle köpa en rosa spegel lins till min anon figment men jag fick en brun???;o

Okej, kanske du kan tipsa mig, som sagt jag söker ett par crowbar och tänker bara ha 1 lins, hänger väll mest i parken men samtidigt så blir det en del åk i backarna också.

Vill köpa en google som redan har den linsen jag behöver plus att de ska matcha någorlunda till min hjälm/setup (alltså ramen) Vit hjälm; Ljusbrun/''caffe latte'' o turkos jacka med turkosa brallor. :D

Senast ändrad:
personligen tycker jag att man bör skita i hur själva linsen matchar, egentligen är det ju svårt att matcha fel...

om du tänker hålla dig i sverige skulle jag satsa på pink iridium om jag var du. möjligen vr50, men pink är snyggare och bättre i flatljus, etc. ungefär lika mycket genomsläpp av ljus annars. pink är en perfekt sverigelins!

Riktigt bra sida där :) men om jag vill köpa ett par crowbars från junkyard vilka bör jag välja, vill inte köpa ett par för framen för att sedan kunna komplementera med en ny lins för 750kr : / funkar även med andra väll- kända svenska sidor med snabb leverans ;) stort tack //Markus

mackans sa:
Hejsan snabb fråga bara, skulle någon kunna ta ett kort på sina crowbars med en Black Iridium lins, eftersom jag skulle vilja se hur de ser ut i verkligheten ^^, på junkyard så ser det rätt najs ut, men på goggle så ser det inte lika vackert ut :S?

Junkyard; http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=39803&g=a&m=c&lbid=565&lcid=20|246

Googlad bild; http://www.getboards.com/eyewear/oakley08/crowbar_black_black.jpg

Som sagt skulle någon kunna linka ett foto på hur de ser ut i verkligheten eller ta ett foto på sina så man kan se hur det verkligen är ?

MVH M
den ser ut ungefär som på bilden, skillnaden när du harr den på dig är att den inte ser lika rödaktig ut som junkyard bilden

Okej med ett par crowbars från någon hemsida i sverige, som har svart/Vit frame och pink irdium linsen går inte att hitta? Vill liksom inte köpa ett par enbart för framen utan för fram + lens så jag slipper köpa ny (:

MVH M

Passar på att fråga här istället för en ny tråd, är det någon som vet om man kommer kunna köpa googles på winter game @ stadion? Isf vilka märken kommer vara där :)?

MVH M

Jag har ungefär samma fråga fast de gäller gold iridium! Eller om någon vet vart black iridium finns att köpa lös lins!!!

jag beställde med black lins, de va verkligne inte en sån som de är på junkyard, jag fick den brun aktiga linsen

men den ser ju brun ut , men har man på sig den blir det ju mörkt bakom och speglet framhävs mer.

Jag skulle säga hi intensity blue lr vad deh heter, yellow kanske.

Den funkar skit bra lite väl ljus kanske men

Vilken lins anser ni är bäst av gold iridium/blackiridium? Då när jag menar bäst bästa allround linsen. Ta gärna upp olika skillnader mellan de olika linserna positiva respektive negativa egenskaper.

som jet redan påpekat är gold aningen mer allround, och därmed aningen sämre i starkt solljus. marginell skillnad, som synes.

Tack för svar. Som jag misstänkte men visst är fire iridium till för starkast solljus?
Anledningen till dessa fråger är att jag har 4 oakley linser som jag fick med vid köp av mina crowbars dessa är: Gold iridium black iridium Pink iridium och Fire Iridium. Funderar på att sälja ett par om de är alltför lika i egenskaper. Vilken/vilka av dessa skulle ni rekomendera att jag säljer?

Fire Iridium 16% ljusgenomsläpp
Medium to very bright light.

Black Iridium 18% ljusgenomsläpp
Medium to bright light. Excellent all-purpose high contrast lens for sunny conditions.

Gold Iridium 20% ljusgenomsläpp
Medium to bright light. Excellent all-purpose contrast-enhancing lens for sunny conditions.

Pink Iridium 57% ljusgenomsläpp
Flat to medium light. Enhances depth perception and increases visual acuity in a wide variety of conditions.

snowdiver sa:
Tack för svar. Som jag misstänkte men visst är fire iridium till för starkast solljus?
Anledningen till dessa fråger är att jag har 4 oakley linser som jag fick med vid köp av mina crowbars dessa är: Gold iridium black iridium Pink iridium och Fire Iridium. Funderar på att sälja ett par om de är alltför lika i egenskaper. Vilken/vilka av dessa skulle ni rekomendera att jag säljer?
jag har själv pink och black. det är en perfekt uppsättning. meningslöst att ha gold, black och fire, så sälj gold och fire och ha med den bästa, och snyggaste av dem. dvs black.

Och vart köper man oakley linser till ett pris som är okay?

Dom jag hittat kostar någon hundring mindre än ett par helt nya goggle och då köper jag hellre ett par till.

Men vet ni något ställe som säljer till ett vettigt pris så är jag tacksam.

Det är ju halvjobbigt att byta lins när vädret ändras under dagen.

Enslow

Japp, undrar precis samma sak. Kollat lite med junkyard och andra svenska webaffärer men just black.I linsen är svår att få tag på och alla kostar 800kr plus frakt..

Borde gå att hitta billigare från UK eller Tyskland? Gärna med snabb leveranstid..

Har förästen en splitter ny Pink iridium till crowbar till salu för 400kr. PM om du är intresserad eller vill byta mot en black.

Eric_W sa:
Japp, undrar precis samma sak. Kollat lite med junkyard och andra svenska webaffärer men just black.I linsen är svår att få tag på och alla kostar 800kr plus frakt..

Borde gå att hitta billigare från UK eller Tyskland? Gärna med snabb leveranstid..

Har förästen en splitter ny Pink iridium till crowbar till salu för 400kr. PM om du är intresserad eller vill byta mot en black.
http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=OAKLEY_02112_08 det är det billigaste jag hittat hittills i sverige, frakten är fri...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp