Oakley crowbar dirt= snow?

makeasound

Aktiv medlem
Satt och kollade på junkyrad och hittade några brillor där.
Ett par oakley crowbar dirt, jag sysslar inte med motocross utan håller mig till pisten.
det enda jag såg som skiljde dessa dirt glasögonen från vanliga var några" pinnar" som höll fast linsen så man kunde rycka av den ifall den blev skitig.
min tanke var att köpa dessa och sedan köpa en schysst lins senare när det börjar närma sig vinter.
men då är MIN FRÅGA: går det att byta linse rakt av? eller är det till att riskera ifall jag köper dom? jag vill ju byta ut linsen direkt? men vettifasen ifall det går.
har ringt och mailat junkyard men får inget som helst svar där.

NÅGON SOM VET??

MvH Viktor

Jag tror inte att du riktigt har förstått meningen med "pinnarna", eller så kan du inte uttrycka dig vettigt. Pinnarna är till för att se till att ev. tear-offs sitter som de skall. För de som inte vet vad det är så är det plastfilm(er) som sitter på glajjerna och som man med en snabb rörelse kan dra av och slänga bort. Detta är mycket praktiskt då man kör cross och inte vill köra rakt fram i kurvorna på grund av att man inte ser någonting.

Jag vet inte hur plastpinnarna fungerar. Om de sitter på linsen, vilket verkar lite dumt, så bör linsen gå att byta. Om det däremot är hål på linsen, och pinnarna sitter i ramen, och går igenom linsen, då är det kört.

Annars lär det ju vara grymt coolt att köra med tear-offs de få gudomliga dagar då man ofta behöver torka snö ifrån glajjerna...

haha, jo tears off funktionen köper jag, och visst e det så att dom sitter i ramen, men borde fasen gå att modifiera lite:P det kliar lite i fingrarna:P

På bilden med glasögonen i profil ser man ju tydligt att piggarna sitter på glaset... Alltså inga problem. Lägg upp ett par Crowbar Snow i liknande vinkel och se så att smådetaljer runt glaset och ramen inte skiljer sig avsevärt, om det inte verkar vara några stora skillnader så är det bara att slå till och köpa en annan lins... Dock kostar linserna 700 :- och uppåt...

Nej detta funkar inte, det är olika fästen på dessa jämfört med snö gogglarna. Detta pga att crossgogglarna är mycket billigare, Oakley är snåla! Spy är enda märket jag vet om som har samma infästningar.

Annars kan du ju ha dem som "dåligt-väder"-glasögon, klart glas är ju skönt ibland, och tear-offs är ju coolt...

Det är ju faktiskt inte konstigt att Oakley har gjort det på detta sättet, det är inte IKEA direkt.

Carled sa:
Annars kan du ju ha dem som "dåligt-väder"-glasögon, klart glas är ju skönt ibland, och tear-offs är ju coolt...

Det är ju faktiskt inte konstigt att Oakley har gjort det på detta sättet, det är inte IKEA direkt.
Inte kontigt, kanske.
Riktigt risigt, defenetivt. Dessutom fungerar singelglas inte direkt optimalt i backen, speciellt inte vid dåligt väder.

sedan brukar crossglasögon vara lite tjockare, mer skumgummi mellan ram och ansikte, hade definitivt inte köpt ett par crossbrillor till skidor. inte samma kvalle på linser häller vad jag har hört.

Ok, om det bara är singelglas är det kanske till att lägga ner... Synd på ett par crazy och lite vettigare prissatta glasögon.

Tillbaka
Topp