Oakleys Fire iridium?

Niiiicke

Medlem
Oakleys Fire iridium?
Är Oakleys Fire iridium den mörkaste linsen och bäst när det är soligt väder av de linser som finns på marknaden?

Oakleys Fire iridium?
Fire iridium r den oakley lins som har minst genomsläpp av "farliga" strålar till ögat.
Man kan kolla detta på oakleys hemsida (kunde förr ialla fall) där ljusgenomsläppet finns angivet i %.
Tror att Black iridium ligger "tvåa"

Oakleys Fire iridium?
iana sa:
Fire iridium r den oakley lins som har minst genomsläpp av "farliga" strålar till ögat.
Man kan kolla detta på oakleys hemsida (kunde förr ialla fall) där ljusgenomsläppet finns angivet i %.
Tror att Black iridium ligger "tvåa"
Japp :)
Om man kollar där jag anvisat har Fire Irridum:
Light Transmission: 16
Protection index: 3
Conditions: medium to bright light
Neutral / Contrast: Contrast

Black Irridum ligger som du säger tvåa på:
Light Transmission: 18
Protection index: 2
Conditions: medium to bright light

Detta kan jämföras mot High intense yellow som ligger har:
Light transmission: 81
Protection index: 0
Conditions: flat to very low light

Light Transmission är alltså hur mkt ljus linsen släppper igenom och Protection index är alltså skyddsindex, hur mkt respektive lins skyddar mot solljus.
Slutsatsen blir att Fire irridum bör vara den bästa linsen vid klart väder med stark sol och High intense yellow den bästa vid flatljus/kvällsåkning.
Om man vill ha en allround lins bär man välja en lins som ligger någonstans i mitten, exempel kan vara Pink Irridum.

Senast ändrad:
Oakleys Fire iridium?
KevinHolmbom sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=30971

Mina Oakley Wisdom mycket fina med BLACK iridium lins som ligger tvåa, som du ser på inlägget ovan.
Dock är det ingen lista om vilken lins som är bäst.
Men du har rätt om att det är den nästbästa linsen för solsken.

Oakleys Fire iridium?
har en fire iridium lins och jag kan säga att den funkar bra i soligt väder men de är värdelös annars, köp enn allround lins. inte så ofta de är solsken när man åker känns de som

Oakleys Fire iridium?
De mörkaste linser jag träffat på är de i mina POC Lobes Black. Hopplösa i allt annat än solsken, men där är de istället briljanta. Rekommenderas å det varmaste.

MVH
Daniel

Tillbaka
Topp