Oakley's kvalitet (klagar)

marux

Medlem
Jag har alltid sett på Oakley som ledande inom kvalité och design och det är nog delvis sant - men jag med flera är riktigt besviken på de jackinköp vi gjort i vinter.

Själv köppte jag en beige Puffy-jacka (skön som fan är den), och då orolig att den skulle vara för varm och så vidare. Detta blev inte problemet, problemet är att i princip varje detalj har stora brister;
Päls-kragens knappar har lossnat så att den inte sitter fast på vissa ställen.
Hållarna för resåren man drar åt midjan med (ögglor för strapsen som går in i fickan) har släppt.
Patchen med Oakleymärket på framsidan av jackan släppte nästan på en gång, bara en detalj men ändå irriterande och det ska inte hända.
Fjädrar sipprar ut ur sömmarna lite för ofta.

Min kompis köppte en wingman-jacka och upplever samma flaws, dåliga sömmar med mera.

Någon annan som har problem med oakleys kläder? Deras goggles har jag inte hört något dåligt om än.

Låter inte kul. Jag har också en oakleyjacka, har dock inte upplevt att det är dålig kvalitet. Även min bror har oakley, hans jacka är fortfarande hel. Kanske fick ni bara söndagsplagg, kanske inte.

de brukar väll fara ut dun ur dun-jackor? alla mina har de gjort de på iaf. men dom andra sakerna låter inge kul alls :/

Jo jag vet men både min och min polares jacka osar bara dålig kvalité, material som luddar av sig n shit - något jag inte känner av från Analog, Special-Blend eller Westbeatch (de tillverkare jag har erfarenhet av annars).

hmm min oakley crash jacket funkar sjukt bra e bara en sag ja inte gillar och det är att leder grejerna på dragkedjan rammlar av oxå bara en detalj men fett jobbigt utan :( annars e de bästa jackan.

Hejsan.
Tråkigt att ni har bekymra med lite Oakley produkter. Gör så: lämna produkterna till den butik ni har köpt det. Så kolla vår reklamation ansvarig på det(Sitter i GBG). Så sitta inte och klaga på Freeride fixa det där ni har köpt det.
Har en trevlig vinter.
MVH Thor/Chunk

skicka din jacka till Paramec AB Box 1084 40523 Göteborg glöm inte kvitto från butiken i Whisler. Så hjälper vi dig här i Sverige.
MVH Thor/Oakley SWE

jag har haft ett par okley goggles i typ 3- 4 år nu och dom börjar bli repiga och så. tror jag ska köpa nya :/

Man får snålt med pengar för ett produktions fel, 15 % lr något, hade man vetat att de va produktions fel hade man nog inte köpt en jacka för 2800. Det sänker ju andrahands värdet också om något är fel på den.
Så är de inte så lätt att få en ny jacka för allt tar ju slut direkt i scwede,

Annars så älskar ja oakley, bra passformer, sköna kläder

BRA KVALITET! det jag var med om hade ju inte med kvaliteten att göra. klagar inte på oakley som märke. Oakley äger

Senast ändrad:
Asså oakleys kläder... de är ju bara skit känns ju så fort man tar i dom.. :P
Deras googles har jag dock aldrig haft något att klaga på..

chunk-distribution sa:
Hejsan.
Tråkigt att ni har bekymra med lite Oakley produkter. Gör så: lämna produkterna till den butik ni har köpt det. Så kolla vår reklamation ansvarig på det(Sitter i GBG). Så sitta inte och klaga på Freeride fixa det där ni har köpt det.
Har en trevlig vinter.
MVH Thor/Chunk
Klart grabben ska klaga om det e fel pa produkterna. Ni kan val sta for den kvalitet ni levererar ? detta e ett forum dar man skall diskutera saker..

handtag sa:
chunk-distribution sa:
Hejsan.
Har en trevlig vinter.
MVH Thor/Chunk
Klart grabben ska klaga om det e fel pa produkterna. Ni kan val sta for den kvalitet ni levererar ? detta e ett forum dar man skall diskutera saker..
Det är väl ändå rätt onödigt att göra en tråd på sveriges största skidforum om det, det ger ju oakley dålig reklam. Jag har inte haft några som helst problem med min jacka. Sen är det ju så som han säger, istället för att sitta och klaga på freeride så ska man ju ta tag i det.

kujanpaa sa:
handtag sa:
chunk-distribution sa:
Hejsan.
Har en trevlig vinter.
MVH Thor/Chunk
Det är väl ändå rätt onödigt att göra en tråd på sveriges största skidforum om det, det ger ju oakley dålig reklam. Jag har inte haft några som helst problem med min jacka. Sen är det ju så som han säger, istället för att sitta och klaga på freeride så ska man ju ta tag i det.
Onödig tråd? han kanske gjorde tråden för att få veta om det är flera som upplever samma sak, isf kanske han skippar att köpa oakley nästa gång han är ute efter en jacka..?;) Dålig reklam? om de nu är så att oakleys jackor är av kass kvalite så ska man väl ändå inte ljuga om det och säga att dom är bra, då får dom bara skylla sig själva om dom gör kassa jackor. Om dom nu skulle förlora en massa köpare så kommer dom väl ändå bättra sig, men nu tror ja inte att de är så att dom är kassa för då skulle det här kommit upp mycket tidigare? Du har väl bara haft otur att lyckats fått ett söndagsplagg. Dom ja känner med oakley jackor har inget att klaga på iaf:P och oakley gör jävligt softa jackor;)

Senast ändrad:
jag har samma jcka som du har marux, men min funkar finfint. alltsa riktigt bra kvalle.. sen har jag fjolarets puffy jacka ocksa. har inte haft nagra problem med den..

jag har ratt mkt oakleyklader och har aldrig haft nagra problem med dom.

ps. tycker inte traden ar onodig... men vill bara poangtera att jag inte har haft samma problem.

Yesh kan vara så, men ibland funderar jag om jag är petigare än andra människor som kanske skiter i att lite knappar lossnar här och där eller om både jag och min polare köppt måndagsex.

Tillbaka
Topp