Jarle
Aktiv medlem
Obsethed 09 vs 10?
Poängen var att man inte ska bry sig så mycket om vad andra kör sin DIN på... Likaså spelar inte proffs skidor särskilt stor roll när man själv ska välja.
Om jag nu klarar av att vrida ur tådelen på 12 och vet med mig om att bindningen kan tjuvsläppa på 11, varför inte köra på 12? 13 är mer undatag men jag är ändå rätt säker på att inget ska gå sönder.
Man kan lära sig att stå ordentligt på skidan utan att råka ut för tjuvsläpp när man inte behöver det? Väldigt få förunnat att konstant stå mer eller mindre perfekt på skidan.
KalleKax brukar (de gångerna jag åkt med honom och vi har glidit in på bindningar)köra sina bindningar på 12 trots att han har en grym position men inte kör i närheten av så stora klippor Seth gör (vem gör det förresten?).
Alla är inte stöpta ur samma form...
Är väl ingen hysteri på att skruvas högt här?
Var värre förr... Brukar väl inte direkt vara någon som säger till någon annan att ställa bindningarna på 37 för att det är skitfränt? Att rekommendera någon som vanligtvis kör sin bindning på 11 en Jester är snarare snällt än korkat. Samma människa faller ju inom skalan på exempelvis en marker m14.0 eller någon annan hyrbindnings 12a men dessa bindningar håller troligtvis inte hälften så länge som en biffigare. Bara för att skalan går till 16 behöver man inte ställa den på 14?
Om jag nu klarar av att vrida ur tådelen på 12 och vet med mig om att bindningen kan tjuvsläppa på 11, varför inte köra på 12? 13 är mer undatag men jag är ändå rätt säker på att inget ska gå sönder.
Man kan lära sig att stå ordentligt på skidan utan att råka ut för tjuvsläpp när man inte behöver det? Väldigt få förunnat att konstant stå mer eller mindre perfekt på skidan.
KalleKax brukar (de gångerna jag åkt med honom och vi har glidit in på bindningar)köra sina bindningar på 12 trots att han har en grym position men inte kör i närheten av så stora klippor Seth gör (vem gör det förresten?).
Alla är inte stöpta ur samma form...
Är väl ingen hysteri på att skruvas högt här?