Och nu till något helt annat: Brädköp!

Anders11

Ny medlem
Hej! Jag har sökt men har inte hittat nåt vettigt.

Jag behöver hjälp med att hitta ny bräda. Jag är 194cm lång, 46 i skor och väger ca 80kg. Jag har åkt i 2 säsonger men planerar att bli mycket bättre under de kommande 80 åren. Jag kör mest park men leker också runt i pist och offpist( när tillfälle ges.)
Jag har varit i min lokala shop och kollat runt lite. Hittade:

Burton Joystick 159 Wide 2010 och Burton Cartel EST bindningar. (Lite REA på dem då det är fjolårets)

Låter det bra för mig? Om inte, kom gärna med några andra roliga alternativ.

Senast ändrad:
Låter riktigt bra! Tänk på att brädan inte känner av din längd utan den känner av din vikt och hur stora dina fossingar är. Iom att du "bara" väger 80kg så kommer joystick wide vara perfekt. Riktigt kul och bra bräda som passar för hela berget inte minst bra flyt i puder!

Då blir det nog så. Under morgondagen tänkte jag försöka ta mig till Stockholm och köpa boots(hittade inga bra här i min egen lilla stad). Nån som har tips på bra affär med duktig personal i huvudstaden?

Aight, då blir det oneoff. Spelar det någon roll vilket av dem jag går till, har de tex mer grejer på det ena? ( finns ju två butiker)

Senast ändrad:
norrlandsg. har fler men kolla i båda så du inte missar om dom också har något från i fjol.

Senast ändrad:
En till fråga ang boots bara. Är det dumt att köpa beggade boots? Alltså, jag tänker mig att jag hittar ett par sköna skor i en affär, sedan hittar jag ett par av samma modell och storlek begagnade här på freeride. Kommer skorna passa på ett annat sätt än när dom är nya?

Kanske lite konstig fråga, men vill vara säker.

- Boots gjuts när dem är nya eller formas sakta men säkert efter din fot när de används (nån annans boots passa kasnke inte din fot)
- Boots slits ut efter ett par x antal åkdagar (blir mjuka)

köp nya :)

Har nu testat boots. Det blir antingen Thirtytwo leashed eller nike zoom force 1. Någon som har tips på pålitliga butiker ute i europa som säljer någon av dessa? De var nämligen väldigt dyra här i sverige...
EDIT: Har hittat sida för 32 bootsen.. Kan dock inte hitta nån för nike. Hjälp?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp