Och så var det igång igen

m_a_o

Ny medlem
Och så var det igång igen
Jag vet, det har redan ältats här till dödagar.

Men va faan, kan inte låta bli att skrika när en säkerhetsansvarig för en skidort ser som sin främsta uppgift att stoppa skidåkningen för att göra berget säkert.

Kan inte förstå att det är så svårt för dem själva att se den totala brist på logik och fritt tänkande som förhärskar när Åre tar sina beslut i säkerhetsfrågor.

Att sätta upp hinder ivägen för skidåkare är ju inte enbart helt verkningslöst om det är en minskning i offpiståkning man vill åstadkomma. Det är ju tyvär också ett utmärkt tillfälle för Åreliftarna att ytterligare dra ned på sin kompetens när det gäller att säkra berget med bortförklaringen att då berget är stäng finns ju ingen anledning att jobba med verklig lavinsäkerhet.

Någon måste säga något, göra något, skriva protestbrev, tillverka banderoller, demonstrera. Tänk om det ändå var 1:a Maj, då skulle jag stå där med illa textade plakat och skrika i megafonen. Kasta snöbollar på alla skidande poliser som försöker hindra mig i min medborgerliga gärninga att befria skidåkningen från inkompetenta och maktfullkomliga män som glömt vad glädje är.

AAAAAAAAHHHHH, NEEEEEEEJ, FAAAAAN, TRÖÖÖÖTT

Orkar inte, flyttar till södern och börjar odla sparris istället.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp