Off-pist Cervinia

mli-hag

Ny medlem
Off-pist Cervinia
Hej! Jag och min kille ska åka till Cervinia en vecka i mars och har tänkt åka offpist med guide eller heliskiing ett par dagar. Bör man boka guide i förväg eller kan man ta det på plats? Någon som har tips på bra företag att kontakta? Jag tar gärna emot andra tips på backar, restauranger osv i området också! :)

Off-pist Cervinia
Kommer att följa denna tråd då vi också ska dit i mars. Hur många är ni? Jag har varit i kontakt med Heliski Cervinia, vi är 2 men dom kommer sätta ihop oss med någon grupp då man ska vara minst 4 st.
Det vi väntar på just nu är att se hur vädret blir innan vi slutligen bokar (går att göra på plats), vi planerar att ha guide 1 dag samt åka heliski 1 dag.
Vi har inte varit i Cervinia så kan inte ge några tips på backar och restauranger.

Off-pist Cervinia
Vad roligt med fler som ska dit. Vi lutar också mot en dag med guide och helikopter en dag, 1-2 lyft. Vi är två stycken och åker 15-23/3. När ska ni dit? Heliski cervinia är väl egentligen det enda jag hittade när jag googlade. Det låter ju bra att man kan vänta med att boka tills man är på plats och ser hur väder- och snöförhållanden är.

Off-pist Cervinia
Vi åker hem 16 mars på kvällen ( har inte bokat nån paket resa), så vi är där veckan innan. Kan försöka att rapportera under veckan.
Åka med guide finns det 1 alternativ till kommer dock inte ihåg vad firman hette men har det på mejl.

Off-pist Cervinia
Tack! Den funkade fint på datorn, när jag kollade i mobilen var det bara på italienska och det är jag inte så bra på ????

Off-pist Cervinia
Läget är säkert bättre i Mars när ni åker men nu när vi var nere så var det väldigt stor lavinfara i hela området p g a all snö som kommit och det fortsatte att snöa när vi åkte hem.

Marmolada bl a är stängt för säsongen då laviner slitit sönder liftsystemet. I flera delar av systemet hade det kommit upp mot 4 meter snö. När vi pratade med flera guider på plats så hade flera turer ställts in p g a av läget.

Men som sagt det kan komma att klarna tills ni åker ner.

Off-pist Cervinia
Tack för lägesrapporten! Synd att det inte var bättre för er, håller tummarna för att det hinner bli lite mer stabilt så man kan köra utanför pisterna utan att känna sig allt för osäker tills vi åker!

Tillbaka
Topp