Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Officiella GO PRO-tråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 796881" data-attributes="member: 12536"><p>Hm, alright. Jag har skaffat mig en GoPro HD, så jag tycker att tråden fyller sitt syfte.</p><p></p><p>Jag har inte provat särskilt mycket än, men lite grann. I mitt första försök använde jag 720p @ 60 fps. Hej och hå.. Jag blev aningen besviken när jag förhandsgranskade råmaterialet (spelade upp rakt av i Quicktime). Det kändes som att det var aningen hårt komprimerat, så jag körde lite MediaInfo Mac på det hela (fin utility, finns gratis här, skynda! <a href="http://mediainfo.massanti.com" target="_blank">http://mediainfo.massanti.com</a>)</p><p></p><p>För den som tycker om siffror och sånt kan jag bifoga det senare för maximal njutning, men jag låter bli för det är många.</p><p></p><p>Anyways, jag hittar inga konstigheter när man filmar i 60 fps. 30 fps @ 720 p blev betydligt bättre dock, det \"känns\" så iaf. Stillbilder blir...aningen tafatta á la jpeg, inget tryck i färgerna och dåliga kontraster, taskig vitbalans och allt annat som identifierar en halvkass kompaktkamera. Jag har provat sekvenstagning (rejält, var 5:e sekund i många timmar..) och då blir det svårt att redigera bilder individuellt. Tänk på det om ni provar. Det är inte en 5D liksom...</p><p></p><p>Avslutningsvis, glöm allt vad heter mörker när ni filmar/fotar. Den suger i mörker, fullständigt obrukbar. Föga överraskande, men det kan vara värt att nämna. Avslutningsvis #2, knapparna är...inte så bra och att försöka göra mer än de mest grundläggande inställningarna när kameran är i caset kan få första bästa knapptryckar-proffs (inga namn nämnda) att vilja utöva kast med liten kamera. (Det skulle iofs bli en cool film-sekvens...) Om ni vill förhandsgranska bilder i kameran kan ni alltid försöka på den fyra-radiga, monochroma LCD-displayen.</p><p></p><p>Sov gott!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 796881, member: 12536"] Hm, alright. Jag har skaffat mig en GoPro HD, så jag tycker att tråden fyller sitt syfte. Jag har inte provat särskilt mycket än, men lite grann. I mitt första försök använde jag 720p @ 60 fps. Hej och hå.. Jag blev aningen besviken när jag förhandsgranskade råmaterialet (spelade upp rakt av i Quicktime). Det kändes som att det var aningen hårt komprimerat, så jag körde lite MediaInfo Mac på det hela (fin utility, finns gratis här, skynda! [URL]http://mediainfo.massanti.com[/URL]) För den som tycker om siffror och sånt kan jag bifoga det senare för maximal njutning, men jag låter bli för det är många. Anyways, jag hittar inga konstigheter när man filmar i 60 fps. 30 fps @ 720 p blev betydligt bättre dock, det \"känns\" så iaf. Stillbilder blir...aningen tafatta á la jpeg, inget tryck i färgerna och dåliga kontraster, taskig vitbalans och allt annat som identifierar en halvkass kompaktkamera. Jag har provat sekvenstagning (rejält, var 5:e sekund i många timmar..) och då blir det svårt att redigera bilder individuellt. Tänk på det om ni provar. Det är inte en 5D liksom... Avslutningsvis, glöm allt vad heter mörker när ni filmar/fotar. Den suger i mörker, fullständigt obrukbar. Föga överraskande, men det kan vara värt att nämna. Avslutningsvis #2, knapparna är...inte så bra och att försöka göra mer än de mest grundläggande inställningarna när kameran är i caset kan få första bästa knapptryckar-proffs (inga namn nämnda) att vilja utöva kast med liten kamera. (Det skulle iofs bli en cool film-sekvens...) Om ni vill förhandsgranska bilder i kameran kan ni alltid försöka på den fyra-radiga, monochroma LCD-displayen. Sov gott! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Officiella GO PRO-tråden
Tillbaka
Topp