Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Officiella GO PRO-tråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 862125"><p>Visst kan det ha varit en GoPro Hero och att han skrev den totala kostnaden (inkl. GoPron) men i så fall hade det ju ingen relevans alls eftersom Andreas frågade efter ett bröstfäste. Ska vi dock läsa hans text korrekt rätt betalade ju "killen" 2000kr i tull och frakt. I så fall bör varan antingen ha varit ganska dyr (sett till 12% tull(osäker på hårdvara)) eller väldigt skrymmande vilket resulterade i en skyhög fraktkostnad.</p><p></p><p>Det jag menade med att det inte är något lotteri var att tull/frakt/moms inte är något lotteri angående vad den summan blir, utan att det räknas ut på varorna. Det verkade helt enkelt som att Snowboardolle trodde det kunde bli lite vad som helst i tull och frakt (+ moms som jag tror han glömde men som är med i dessa 2000kr "killen" betalat), annars förstår jag inte vad hans inlägg skulle bidra med, med tanke på att det handlade om ett bröstfäste. Vad kan ett sånt kosta? $20? Blir inte några skyhöga moms eller tullavgifter direkt... dock kommer ju frakten landa på nästan detsamma.</p><p></p><p>Jag skrev "Men din idiot" för att du i mina ögon är en idiot. Svårare än så var det inte.</p><p></p><p>Ps. Du kan inte i ditt följande inlägg säga ett PISS om att jag inte kan anta saker som att han trodde tull och frakt kunde bli lite vad som helst, eftersom att du själv "antar" att det var en GoPro Hero inräknat i dessa 2000kr. Det blir lite som att kasta sten i glashus, så jag räddar dig från det redan nu.</p><p></p><p><em>edit</em>: Du behöver inte ens bemöda dig med att svara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 862125"] Visst kan det ha varit en GoPro Hero och att han skrev den totala kostnaden (inkl. GoPron) men i så fall hade det ju ingen relevans alls eftersom Andreas frågade efter ett bröstfäste. Ska vi dock läsa hans text korrekt rätt betalade ju "killen" 2000kr i tull och frakt. I så fall bör varan antingen ha varit ganska dyr (sett till 12% tull(osäker på hårdvara)) eller väldigt skrymmande vilket resulterade i en skyhög fraktkostnad. Det jag menade med att det inte är något lotteri var att tull/frakt/moms inte är något lotteri angående vad den summan blir, utan att det räknas ut på varorna. Det verkade helt enkelt som att Snowboardolle trodde det kunde bli lite vad som helst i tull och frakt (+ moms som jag tror han glömde men som är med i dessa 2000kr "killen" betalat), annars förstår jag inte vad hans inlägg skulle bidra med, med tanke på att det handlade om ett bröstfäste. Vad kan ett sånt kosta? $20? Blir inte några skyhöga moms eller tullavgifter direkt... dock kommer ju frakten landa på nästan detsamma. Jag skrev "Men din idiot" för att du i mina ögon är en idiot. Svårare än så var det inte. Ps. Du kan inte i ditt följande inlägg säga ett PISS om att jag inte kan anta saker som att han trodde tull och frakt kunde bli lite vad som helst, eftersom att du själv "antar" att det var en GoPro Hero inräknat i dessa 2000kr. Det blir lite som att kasta sten i glashus, så jag räddar dig från det redan nu. [i]edit[/i]: Du behöver inte ens bemöda dig med att svara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Officiella GO PRO-tråden
Tillbaka
Topp