Officiella pizzasdata funkar ej o drivrutin tråden

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

Pizzaaugust

Guest
Tjenis data neards!

Jag är sen länge ovän med google och behöver hjälp med hur jag fixar nya drivrutiner så jag kan spela data:D moahha.
Min inkompetenta ovän länkar bara till microsofthemsidan med svar på hur man gör felsökningar och vad man ska göra om datan sprängs osv. Min data har ju inte sprängts än och jag vet ju vad som är fel?

Jag tror även att kinesen i min data som sköter allt har blivit sjuk och sängliggandes, Finns det något sätt att få kinesen upp på benen så han kan börja koppla kablar osv?
Han surrar ibland väldigt högt också. kan man höjja arbetsmoralen på något sätt?

eder vän och beskyddare supersnällasilvesara

Du kan kolla med kinesen vad du behöver drivisar till och vad du har för grejer i datorn.

Du menar din DATOR? data kan inte sprängas

OWester sa:
snälla! var lite mer seriös.
polisen tack för ditt ytterst smarta inlägg (I)

om nu august faktiskt har problem så tror jag han vill ha svar på frågan..
att han sen skriver ett av dom skönare inläggen på länge gör väl inte hans fråga oseriös?

ta reda på vad du har för grafikkort och sen så kan du kolla på tillvekarnas hemsida så finns där oftast nya drivrutiner ((:

afgystahlnees sa:
Tjenis data neards!

Jag är sen länge ovän med google och behöver hjälp med hur jag fixar nya drivrutiner så jag kan spela data:D moahha.
Min inkompetenta ovän länkar bara till microsofthemsidan med svar på hur man gör felsökningar och vad man ska göra om datan sprängs osv. Min data har ju inte sprängts än och jag vet ju vad som är fel?

Jag tror även att kinesen i min data som sköter allt har blivit sjuk och sängliggandes, Finns det något sätt att få kinesen upp på benen så han kan börja koppla kablar osv?
Han surrar ibland väldigt högt också. kan man höjja arbetsmoralen på något sätt?

eder vän och beskyddare supersnällasilvesara
du får köpa ny kines av mig för billigt pris

Eftersom det är spela du vill kunna göra med din "data" (dator) är det troligtvis drivrutinerna till grafikkortet som spökar.
Högerklicka på skrivbordet och tryck sedan på "Egenskaper", sedan trycker du på fliken som heter "inställningar". Där kan du se vilket grafikkort du har, möjligen har du integrerat i moderkortet och då är det inte helt säkert att din dator pallar alla spel.

Sedan kan du använda google där du skriver namnet på ditt graftikkort (hela namnet) + drivers och du bör då kunna hitta tillverkarens hemsida där du sedan kan ladda ner drivrutinerna. Bör vara ATi, nVIDIA eller det märke det är på ditt moderkort om grafikkortet skulle vara integrerat.

Alternativt eftersom du verkar vara ovän med google så surfar du in på tillverkarens hemsida och navigerar därifrån (dock kan du nog ändå oturligt nog behöva använda google för att hitta tillverkarens hemsida om du inte är säker på det korrekta namnet).

För att lätta dig från bördan har jag tagit fram lite länkar.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
http://ati.amd.com/support/driver.html

Värt att notera är att dessa länkar kommer på dom första platserna vid en googlesökning på respektive tillverkare (nVIDIA & ATi).

Regards Simon.

Senast ändrad:
Älskar dig simon, Men jag skulle beövamer detaljerad hjälp, Min data är i bästa laget i övrigt. En spel data from the future som leverantörerna sade, hittar till inställningar, och sedan avancerat antar jag, sen finns fliken drivrutin där? låter ju rätt, allt som står där är dock "tjänst namn" och "visnings namn" båda står de bara vgaSave resurser finns med massa mer knepiga namn, fattar dock inte,

tack för hjälpen so far :)

edit googla lite tur attman inte fattar ngt.

Senast ändrad:
afgystahlnees sa:
Älskar dig simon, Men jag skulle beövamer detaljerad hjälp, Min data är i bästa laget i övrigt. En spel data from the future som leverantörerna sade, hittar till inställningar, och sedan avancerat antar jag, sen finns fliken drivrutin där? låter ju rätt, allt som står där är dock "tjänst namn" och "visnings namn" båda står de bara vgaSave resurser finns med massa mer knepiga namn, fattar dock inte,

tack för hjälpen so far :)

edit googla lite tur attman inte fattar ngt.
När du är inne på fliken inställningar bör det se ut så här:

15fnfoi.jpg

Där bör du ha namnet på ditt grafikkort. Sedan kan du söka på google eller på respektive hemsida efter ditt grafikkort (på deras hemsidor brukar korten finnas listade).

Om jag då skulle göra en googlesökning skulle jag alltså skriva ATi Radeon X1300 256mb+drivers. Om du vill veta minnet på ditt grafikkort (vilket dock inte bör vara nödvändigt, du bör få bra sökresultat ändå) så klickar du på "avancerat" och sedan "bildskärmskort". Där kan du se hur stort minne kortet har.
För att se vad du har för dirvrutiner klickar du på "egenskaper" när du är inne på fliken "bildskärmskort" och sedan fliken "drivrutin".

När du är där inne kan du börja med att prova att uppdatera drivrutinen genom knappen som finns där.

:)

Senast ändrad:
30u927m.jpg

detta ska då föreställa min sån, om jag ens lyckas klistra in en bild här. de står bara bildskärm standard? bara det låter som ett problem:P

OWester sa:
Setermaan sa:
OWester sa:
snälla! var lite mer seriös.
Den där kommentaren höjde ju nivån...
nu har ju du inte heller svarat på frågan setermannen och jeppe.

svar på frågan: köp en ny dator.
jag är inte så rik så jag har råd att köpa en till ny data för 40 000 med alla tillbehör, just because someone has a big brother that drar in massa pengar på att åka skidor, iof behöver ja intealla tillbehör men troligen data och skärm, fan vet ja

xzimmit sa:
afgystahlnees sa:
http://i37.tinypic.com/30u927m.jpg

detta ska då föreställa min sån, om jag ens lyckas klistra in en bild här. de står bara bildskärm standard? bara det låter som ett problem:P
Tryck avancerat och se om du hittar en flik som heter bildskärmskort.
I så fall tryck på egenskaper där och sedan drivrutin.
de här går fan inge bra, de står bara att mina drivrutiner är standard typ, och det är väl det som är felet, typ windows egna b rutiner som sätts in

Tillbaka
Topp