Offpist 29 jan- 2 feb

MattiasKierkegaard1

Aktiv medlem
Offpist 29 jan- 2 feb
Känns strålande att ha bokat in en resa för offpist efter man läst och sett hur det nu ser ut i norden. Mycket glädjande med tråden "Visa din miserabla åkning":). Skam den som ger sig, här ska hitttas bra åkning ändå.

Vi är ett gäng om 6 som brukar åka på en årlig offpist resa detta datum och jag är självutnämnd reseledare. Jag ser till att följa snöläge och väderprognoser för att sedan boka ca 2 dagar innan avfärd. Tidigare år har det burit av till Myrkdalen, Hemavan, Kittelfjäll samt Ramundberget.

Just nu ligger Myrkdalen i topp men vi får se hur väderleken artar sig, där kan det vara riskfyllt med tempen.

Är det någon som har rapporter från Ramundberget eller Hemavan (är allt bortsmält där med eller finns det en bas kvar som gör att det kan bli bra om det kommer en del nerbörd innan resan)?

Dagsfärska rapporter från Myrkdalen mottages gärna.

Offpist 29 jan- 2 feb
Tror tyvärr det smält för mkt i Kittel för attt det ska kunna bli bra på en vecka, eller är jag för pessimistisk?
Knappast blir det knädjupt puder men 15-20 snö verkar ju komma å minusgrader så de e ju helt ok åtmn på de bilder jag sett ser underlaget ok ut. Kanske inte veckan att pröva de nya laggen, men de gamla skall ju också nötas upp…Det har ju smält utav helvete överallt🫣 bilden har ngn lagt upp på insta idag -värre har man sett

Bilagor

• IMG_3302.webp
    IMG_3302.webp
    460.4 KB · Besök: 82
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp