Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist, ändrar ni DIN? Hur mycket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1309939" data-attributes="member: 144594"><p>Å andra sidan beror det ju på, litet som trådskaparen är inne på, hur/var man åker. Risken för vad som ska hända med ett "falskt tåsläpp" får vägas mot risken med vad som händer vid en tåutlösning för litet. Själv har jag en sorts noja att tån ska sitta "för" fast där fram vid ett långsamt vridfall... Har ännu mina främre korsband i behåll och vill gärna fortsätta med det. </p><p>Åker man i backar typ "if you fall, you die" så blir kanske avvägningen en annan. Men visst, ett falskt släpp efter ett hugg i hög fart på en grön transport kan ställa till med en hel del skada också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1309939, member: 144594"] Å andra sidan beror det ju på, litet som trådskaparen är inne på, hur/var man åker. Risken för vad som ska hända med ett "falskt tåsläpp" får vägas mot risken med vad som händer vid en tåutlösning för litet. Själv har jag en sorts noja att tån ska sitta "för" fast där fram vid ett långsamt vridfall... Har ännu mina främre korsband i behåll och vill gärna fortsätta med det. Åker man i backar typ "if you fall, you die" så blir kanske avvägningen en annan. Men visst, ett falskt släpp efter ett hugg i hög fart på en grön transport kan ställa till med en hel del skada också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist, ändrar ni DIN? Hur mycket?
Tillbaka
Topp