Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist, ändrar ni DIN? Hur mycket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bonka" data-source="post: 1309954" data-attributes="member: 138059"><p>Ja Pivots häldel har räddat mitt knä en gång tack vare elasticiteten.</p><p>Var mest intresserad om offpisträvar generellt ökar sina DIN-inställningar för att slippa tjuvtappa skidorna men av er som kommenterat så verkar det inte så.</p><p></p><p>Jag har kollat videos ang förspänningen på Pivot och den verkar superenkel. Men när man själv gör den så lyckas jag inte få den vita markeringsbiten att ändra sig, det enda som som händer är att armarna kommer närmare hälen på sidorna pga den ökade förspänningen och gör det svårare för hela häldelen av bindningen att snäppa till upp i rätt läge när man sätter ner pjäxan. Tycker mest det är märkligt att den vita delen fullständigt vägrar hamna mellan indikatorerna oavsett hur jag skruvar, trots att den faktiskt fjädrar som den ska. Nåja, sonen får lämna in sina skidor när han kommer till Val d´Isere...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bonka, post: 1309954, member: 138059"] Ja Pivots häldel har räddat mitt knä en gång tack vare elasticiteten. Var mest intresserad om offpisträvar generellt ökar sina DIN-inställningar för att slippa tjuvtappa skidorna men av er som kommenterat så verkar det inte så. Jag har kollat videos ang förspänningen på Pivot och den verkar superenkel. Men när man själv gör den så lyckas jag inte få den vita markeringsbiten att ändra sig, det enda som som händer är att armarna kommer närmare hälen på sidorna pga den ökade förspänningen och gör det svårare för hela häldelen av bindningen att snäppa till upp i rätt läge när man sätter ner pjäxan. Tycker mest det är märkligt att den vita delen fullständigt vägrar hamna mellan indikatorerna oavsett hur jag skruvar, trots att den faktiskt fjädrar som den ska. Nåja, sonen får lämna in sina skidor när han kommer till Val d´Isere... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist, ändrar ni DIN? Hur mycket?
Tillbaka
Topp