Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
offpist i Serre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="efridh" data-source="post: 40907" data-attributes="member: 37099"><p>Jag säsongade i Serre förra året och kan konstatera att det finns mycket rolig off-pist i området. Jag ser framförallt två fördelar med Serre. 1) Du kan hitta bra offpist oavsett siktförhållande. Är det soligt söker du dig mot de högra åken, öppna fälten. Snöar det eller är allmänt flatljus är skogskidåkningen grym! Bäst är "Höga skogen" i Monetier men det är i princip bara att ge sig ut där man känner för. 2)I Serre kryllar det inte av puder-kåta skidåkare (vilket det ju tex gör i Chamonix eller StAnton) En stor fördel eftersom du fortfarande efter flera veckor utan snöfall kan hitta bra orörda ställen om du bara avviker lite från de vanligaste stråken. Ett tips!För några år sedan gjord Åka Skidor ett reportage om Serre med bla en guide till bra off-piståk. Kan ha varit 2000 eller 2001.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efridh, post: 40907, member: 37099"] Jag säsongade i Serre förra året och kan konstatera att det finns mycket rolig off-pist i området. Jag ser framförallt två fördelar med Serre. 1) Du kan hitta bra offpist oavsett siktförhållande. Är det soligt söker du dig mot de högra åken, öppna fälten. Snöar det eller är allmänt flatljus är skogskidåkningen grym! Bäst är "Höga skogen" i Monetier men det är i princip bara att ge sig ut där man känner för. 2)I Serre kryllar det inte av puder-kåta skidåkare (vilket det ju tex gör i Chamonix eller StAnton) En stor fördel eftersom du fortfarande efter flera veckor utan snöfall kan hitta bra orörda ställen om du bara avviker lite från de vanligaste stråken. Ett tips!För några år sedan gjord Åka Skidor ett reportage om Serre med bla en guide till bra off-piståk. Kan ha varit 2000 eller 2001. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
offpist i Serre
Tillbaka
Topp