Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 978193" data-attributes="member: 12152"><p>Rocker2 må vara en kul skida, men jag tycker definitivt att den huserar i den tyngre änden av skalan. Den kommer ju att slå Rhinon rejält i puder, men så mycket lättare blir det inte. Iofs är Rhinon ett riktigt muskelpaket och det mesta är ju lättare än den, men ändock krävs det nog ett längre steg. </p><p></p><p>Jag hade tänkt tipsa om Black Diamond, men Sool2007 hann före. Jag får be om att hålla med där. Carbon Megawatt tex är ett turigt val. Den går fint också, iaf om du inte är van att lägga för mycket tryck på spetsarna i powerturns i puder, men det lär du inte vara iom att du är inåkt på Rhinon. CarbonMW väger 4,2kg per par. </p><p></p><p>Ett annat alternativ som dök upp i tankarna är PMGear Bro Fat 191. Det är en carbonstinn pintail som många gillar. 117 under foten och ungefär samma vikt som CarbonMW. </p><p></p><p>Annars är nog Pure-skidorna från DPS något av det lättaste man kan få med bibehållen prestanda. RP112 i Purekonstruktion exemeplvis är verkligen stört lätt. Sen behöver man ju knappt testa den för att förstå att den inte kan hantera riktigt lätt och djup snö speciellt bra med den höga tiprockern, men så fort snön har satt sig efter något dygn (som den nästan till 100% har gjort när man turar), så går den kanon. Även om Duke tynger ner en del så får du ändå ett mycket lätt paket med ett par RP112 Pure. Nu hade jag iofs valt RPC-shapen istället i år när den finns tillgänglig. Bättre rocker, längre och klart mer lagom radie. Men RP:n börjar ju dyka upp på begmarknaden nu och därmed är det enkelt att få tag på den till vettigt pris om man inte har alltför bråttom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 978193, member: 12152"] Rocker2 må vara en kul skida, men jag tycker definitivt att den huserar i den tyngre änden av skalan. Den kommer ju att slå Rhinon rejält i puder, men så mycket lättare blir det inte. Iofs är Rhinon ett riktigt muskelpaket och det mesta är ju lättare än den, men ändock krävs det nog ett längre steg. Jag hade tänkt tipsa om Black Diamond, men Sool2007 hann före. Jag får be om att hålla med där. Carbon Megawatt tex är ett turigt val. Den går fint också, iaf om du inte är van att lägga för mycket tryck på spetsarna i powerturns i puder, men det lär du inte vara iom att du är inåkt på Rhinon. CarbonMW väger 4,2kg per par. Ett annat alternativ som dök upp i tankarna är PMGear Bro Fat 191. Det är en carbonstinn pintail som många gillar. 117 under foten och ungefär samma vikt som CarbonMW. Annars är nog Pure-skidorna från DPS något av det lättaste man kan få med bibehållen prestanda. RP112 i Purekonstruktion exemeplvis är verkligen stört lätt. Sen behöver man ju knappt testa den för att förstå att den inte kan hantera riktigt lätt och djup snö speciellt bra med den höga tiprockern, men så fort snön har satt sig efter något dygn (som den nästan till 100% har gjort när man turar), så går den kanon. Även om Duke tynger ner en del så får du ändå ett mycket lätt paket med ett par RP112 Pure. Nu hade jag iofs valt RPC-shapen istället i år när den finns tillgänglig. Bättre rocker, längre och klart mer lagom radie. Men RP:n börjar ju dyka upp på begmarknaden nu och därmed är det enkelt att få tag på den till vettigt pris om man inte har alltför bråttom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Tillbaka
Topp