Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BR" data-source="post: 978455" data-attributes="member: 125779"><p>Oj, jag som hade hoppats på ett solklart köp den besked. Efter att ha kollat runt lite på era rekommendationer tolkar jag det som så här:</p><p></p><p>Nocta = Redigt Tung, stor, stabil, bra flyt (mer dämpad än R2). Någon som vet vad de väger i 188cm ?</p><p></p><p>R2 122= Tung, stor, bra flyt</p><p></p><p>BD Carbon MW = Lite lättare än R2, stor, bra flyt. Är dock lite skeptisk till BD skidor. Vet ej varför då jag generellt gillar BD och är mycket nöjd med deras klätterprylar.</p><p></p><p>PM Gear Fat 191 = 2131g per skida, rätt stor. (<a href="http://www.pmgear.com/index.php/skis/191-fat-detail" target="_blank">http://www.pmgear.com/index.php/skis/191-fat-detail</a>). Någon som har kört dem och kan ge en kommentar eller jämföra med andra skidor. </p><p></p><p>DPS 112 RPC = 3800g/paret. Låter grymt bra frågan är hur den flytet då den är ganska så liten i mina ögon (144/115/127). Men en lätt charger låter annars grymt inbjudande. </p><p></p><p>Faction Candide 3.0 = Lätt, något otestat kort även om föregångs modellen verkar bra.</p><p> [USER=49358]@PNyberg[/USER], har du åkt Faction 3.Zero och kan säga hur den var?</p><p></p><p>Antar att jag står inför den klassiska vikt vs prestanda frågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BR, post: 978455, member: 125779"] Oj, jag som hade hoppats på ett solklart köp den besked. Efter att ha kollat runt lite på era rekommendationer tolkar jag det som så här: Nocta = Redigt Tung, stor, stabil, bra flyt (mer dämpad än R2). Någon som vet vad de väger i 188cm ? R2 122= Tung, stor, bra flyt BD Carbon MW = Lite lättare än R2, stor, bra flyt. Är dock lite skeptisk till BD skidor. Vet ej varför då jag generellt gillar BD och är mycket nöjd med deras klätterprylar. PM Gear Fat 191 = 2131g per skida, rätt stor. ([URL]http://www.pmgear.com/index.php/skis/191-fat-detail[/URL]). Någon som har kört dem och kan ge en kommentar eller jämföra med andra skidor. DPS 112 RPC = 3800g/paret. Låter grymt bra frågan är hur den flytet då den är ganska så liten i mina ögon (144/115/127). Men en lätt charger låter annars grymt inbjudande. Faction Candide 3.0 = Lätt, något otestat kort även om föregångs modellen verkar bra. [USER=49358]@PNyberg[/USER], har du åkt Faction 3.Zero och kan säga hur den var? Antar att jag står inför den klassiska vikt vs prestanda frågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Tillbaka
Topp