Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 978477" data-attributes="member: 13863"><p>Hmmm ... måste säga att jag inte riktigt hänger med här ... om du, BR, ska ha en fet lekfull skida för utanförpisten och tanken är att du ska ta några ytterligare höjdmeter från liften, spelar det egentligen så stor roll om skidorna väger 200 gram (/st) mer eller mindre? Speciellt när du som jag är klart fullvuxen? </p><p></p><p>Steg 1. Pjäxor</p><p>Du lyfter dina skor i varje steg. Här märks 200 gram på ett helt annat sätt än på skidorna. Och har du inte ett par pjäxor med turläge, så är det definitivt den första och bästa investeringen. Det är grymt jobbigt att gå med "alpina" pjäxor.</p><p></p><p>Steg 2. Bindningar</p><p>Du lyfter dina Dukes i varje steg ... vill du spara energi finns det mycket att hämta genom att välja en Tech/Dynafitbindning. Enorm skillnad när det är mer än 500 gram mindre att lyfta i varje steg.</p><p></p><p>Steg 3. Skidor ...</p><p>Med en viss automatik är bredare skidor tyngre än smalare. Är du verkligen ute efter ett lätt ekipage hamnar du sannolikt på maximalt 110 mm i midjan eller däromkring. Och ärligt talat är ett par +120 mm ganska jobbiga i vissa situationer uppför.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 978477, member: 13863"] Hmmm ... måste säga att jag inte riktigt hänger med här ... om du, BR, ska ha en fet lekfull skida för utanförpisten och tanken är att du ska ta några ytterligare höjdmeter från liften, spelar det egentligen så stor roll om skidorna väger 200 gram (/st) mer eller mindre? Speciellt när du som jag är klart fullvuxen? Steg 1. Pjäxor Du lyfter dina skor i varje steg. Här märks 200 gram på ett helt annat sätt än på skidorna. Och har du inte ett par pjäxor med turläge, så är det definitivt den första och bästa investeringen. Det är grymt jobbigt att gå med "alpina" pjäxor. Steg 2. Bindningar Du lyfter dina Dukes i varje steg ... vill du spara energi finns det mycket att hämta genom att välja en Tech/Dynafitbindning. Enorm skillnad när det är mer än 500 gram mindre att lyfta i varje steg. Steg 3. Skidor ... Med en viss automatik är bredare skidor tyngre än smalare. Är du verkligen ute efter ett lätt ekipage hamnar du sannolikt på maximalt 110 mm i midjan eller däromkring. Och ärligt talat är ett par +120 mm ganska jobbiga i vissa situationer uppför. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpist skidor som det går att gå med.
Tillbaka
Topp