Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpistförsäkring St Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1072675" data-attributes="member: 136658"><p>Jag var precis i samma sits för ett tag sen och kollade upp vad som gällde. IFs hemförssäkring/reseförsäkring gäller men inte deras olycksfallsförsäkring. Så jag bytte deras olycksfallsförsäkring mot Trygg Hansa</p><p></p><p>Trygg Hansa olycksfallsförsäkring täcker alla permanenta skador som uppkommer tex om man skulle slita av korsband osv. Försäkringen gäller även om man åker offpist. Det gör inte IFs olycksfallsförsäkring.</p><p></p><p>Om olyckan sker på resa och man behöver "räddas" på berg (även med heli), få akut sjukvård och flygas hem. Då gäller däremot IFs hem försäkring där reseförsäkring ingår om man har stor hem försäkring. Även om du åker offpist och skadat dig. Pratade med handläggare på IF två gånger och fick samma svar och var riktigt tydlig bland annat med utländsk heli som exempel. Undantaget är i deras olycksfallsförsäkring.</p><p></p><p>Så egentligen behövs inga mer försäkringar Än just hem/reseförsäkring och en olycksfallsförsäkring. (Olycksfallsförsäkring är bra då man får kompensation för ev skador.)</p><p></p><p>Och dyrt är det inte jag betalar 150kr mån för båda. (Max belopp på skyddet) och då eller ju skyddet var jag än befinner mig. Blir jag påkörd i Sverige så får jag ju komp.</p><p></p><p>Detta kontra 1700kr som ERV skulle ha för 1v i Frankrike och 2200 kr för 2 veckor i USA.</p><p></p><p>Vill man bara bli räddad och få sjukvård betald på plats så räcker reseförsäkringen på IF. Glöm inte europeiska försäkringsbeviset från försäkringskassan.</p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1072675, member: 136658"] Jag var precis i samma sits för ett tag sen och kollade upp vad som gällde. IFs hemförssäkring/reseförsäkring gäller men inte deras olycksfallsförsäkring. Så jag bytte deras olycksfallsförsäkring mot Trygg Hansa Trygg Hansa olycksfallsförsäkring täcker alla permanenta skador som uppkommer tex om man skulle slita av korsband osv. Försäkringen gäller även om man åker offpist. Det gör inte IFs olycksfallsförsäkring. Om olyckan sker på resa och man behöver "räddas" på berg (även med heli), få akut sjukvård och flygas hem. Då gäller däremot IFs hem försäkring där reseförsäkring ingår om man har stor hem försäkring. Även om du åker offpist och skadat dig. Pratade med handläggare på IF två gånger och fick samma svar och var riktigt tydlig bland annat med utländsk heli som exempel. Undantaget är i deras olycksfallsförsäkring. Så egentligen behövs inga mer försäkringar Än just hem/reseförsäkring och en olycksfallsförsäkring. (Olycksfallsförsäkring är bra då man får kompensation för ev skador.) Och dyrt är det inte jag betalar 150kr mån för båda. (Max belopp på skyddet) och då eller ju skyddet var jag än befinner mig. Blir jag påkörd i Sverige så får jag ju komp. Detta kontra 1700kr som ERV skulle ha för 1v i Frankrike och 2200 kr för 2 veckor i USA. Vill man bara bli räddad och få sjukvård betald på plats så räcker reseförsäkringen på IF. Glöm inte europeiska försäkringsbeviset från försäkringskassan. Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpistförsäkring St Anton
Tillbaka
Topp