Offpistrepor mitt i Stockholm?

Johannes_Pollak

Ny medlem
Tja Freeride!!

Undrar om det finns någon som har några softa tips på offpist åkning i Stockholm? Sköna sluttningar gärna med utsikt över stan.

Alla tips är bra tips, tack på förhand!

Har inte åkt det själv, men Observatorielunden sägs vara det bästa, och rent lutningsmässigt ser det bra ut.
Väldigt lite falhöjd dock, kronobergsparken provade jag själv förra året, ännu kortare och flackt...
Detta är i "city", utanför måste det finnas lika bra eller bättre men sannolikt inga längre åk.

Nybohovsbacken
Paralellt med Essingeleden ned mot sjön trekanten.
Tror tom att det funnits en gammal släplift en gång i tiden.
/F

Ett klassiskt åk är ner från Fåfängan
Fans ett bildreportage i Åka Skidor förra året med de mest klassiska åken i Stockholm som bygger på ett original från 80-talet

Jag åkte på Fåfängan i Helgen som va! Var även i Nacka Strand och åkte lite. Tyvärr var snön lite för lös och utan botten så man gick igenom hela tiden. Men ta skräpskidor/bräda så funkar det. Jag ska försöka lägga upp en video från helgen här senare.

Ola

ovanför Östermalm ska det finnas en liten "skog" med perfekt lutning som är riktigt rolig om det är bra med snö. Det är nästan som en park där, kommer dock inte ihåg vad det lilla området hette...

Snödjup

Tillbaka
Topp