Ögonvittnesrapporter efterlyses - i år igen...

Backside

Aktiv medlem
Jag försökte hitta en tråd med samma frågeställning utan resultat så därför kommer här en favorit i repris, även detta år.

Var finns snön? Jag efterlyser "ögonvittnes-rapporter" från alla säsongare nere i Europa (Europa, inte i Norden, Nordamerika eller Asien)

Alla säsongare på plats; ta med er kamerorna ut och plåta förhållandena, dela med er av rapporter från "localsen" och kabinpersonalen - kort sagt; berätta om de VERKLIGA förhållandena.
Webcams, snörapporter och prognoser i all ära, men jag vill ha de faktiska förhållandena gärna kryddade med bilder.

pallar inte plocka fram kameran men i Stanton snöar det utav bara helvete, hoppas det håller i sig!
fredens

helgkrigade lite i davos (jakobshorn) idag. hyfsad snöbas, bättre än väntat och helt galet mycket ospårat knädjupt puder utan hajk alls. jaa alltså det var ju innan alla lördagsåkare kom igång. nu gör man nog bättre i att hajka om det är puder man är ute efter. på förmiddagen var till och med sikten bra. efter lunch sämre, flatljus och dyl.
kan också hälsa att afterskin på jahütze var helt hjärndöd.

alles in alles; potential för en bra säsong i davos. snöbasen får sitt nu i alla fall. ta med snökedjor om ni ska dit. det snöar fortfarande.

Tillbaka
Topp