Ögonvittnesrapporter efterlyses!

Dumpar helt sjukt bra i Arlberg nu! Har snöat säkert 20 cm nere i byn. Vet inte hur mycke d har kommit längre upp, men säkert 50 cm sen i förrgår, om inte mer! Nollgradersgränsen gick vid 2000 meter igår men nu har vi snö i byn. Mellan -15° å -10° på topparna. D mesta e dock stängt å ja vet va ja gör om ja sticker upp: Ja kör sönder mina skidor... D har kommit mycke snö, men inte tillräckligt för att man inte ska gå igenom. D e sånt här som kallas självdiciplin.. Fuck it! Ja får väl offra laggen.. Nä, på me pistskidorna och kör mellan stolparna...

Ja se det snöar ja se det snöar ja det snöar. Gjort det sen igår i och för sig...

//H

Verbier var fint i söndags. Man vill hålla sig över 2000 meter, det är varmt och regnigt på lägre höjd... Gör man bara det finns det puder att hitta.

jag tror att st-moritz har rätt mycket snö och jag tror att engelberg har rätt mycket för det brukar de ju ha!!! ha det gött

Bara alprapporter här? Efterlyser lite ögonvittnesskildringar om snöläget i Iran (Dizin främst). Rapporter från släkten går också bra som svenskiranier rapporterat om tidigare säsonger. Drar ner i mitten av februari. Om det inte blir storkonflikt i området...

Hasse: inga nyheter om Andermatt? har sett att det skall komma in lite nu de närmaste dagarna. Hur verkar det?

Säger så här att åka Slalomcarvers är sjukt kul. Och att vi har bra och hård bas nu. Snö? Ja skulle snöat igår redan men inte kommit än iaf. Får väl se vad som händer...

//H

Ska komma mer snö i chamonix snart! 40 cm imorgon är lovat plus att det finns lite här nu med sen förra dumpet, men de är faktist rätt varmt:S

aker till la grave snart. nagon som kann komma med en ögonvittnesskildring hur läget ar där nu? Skulle verkligen uppskatta om nagon kunde svara som akt de senaste dagarna...

Ja guiderna i La Grave sms:ade mig igår och frågade om snöläget här så jag misstänker att det är kasst i LG..

//H

Edit: Rensar bort onödiga svar oxå då det klart och tydligt står att det handlar om Alperna!!

Senast ändrad:
Val d'Isere har mycket snö. Var där för drygt en vecka sen nu och då var det nästan en meter snöl p toppen. Tydligen har det även fortsatt snöa där och jag tror inte heller att dem har drabbats av regn som flera andra franska orter gjort.

Kan säga att det regnar i Verbier. Kanske om man kommer upp till 2500m att det snöar men det finns en risk för att det regnar även där. Ser ut att vara samma väder i morgon.

Regn i byn. Ska upp och kolla här. Annars så får ja väl komma över till dig Patrik och spela Guitarr Hero 2.

//H

Kan ju säga att Aiguillen var i grym form igår.. Den bra snön finns högt uppe i chamonix. Nu regnar det upp till ca 2000 med nordvästlig vind, kraftig storm högt uppe. Var uppmärksam på lavinrisken efter detta.

DSC00493.sized.jpg

DSC00494.sized.jpg

Rapport från min brosh i Canazei! Blå himmel, sol, minusgrader 2dm snö i byn.
En öl i solen till lunch

Regnar som fan... Var upp på 2200. Toppen stängd. regn på 2200 ända upp till 2500 verkar det som. Tur att man har andrasysselsättningar då..

//H

:-( usch! såg att snön på taken har börjat försvinna... snow-forecast sa iallafall snö på toppen. Kan alltid hoppas.

Tja idag i Verbier har det regnat lite men det har vart varmt. Det sägs att det var nollgradigt på toppen, dvs 3300 meter. Får hoppas att det kommer lite snö inom några dagar annars kan man knappt åka skidor.

I Cham har den senaste nederbörden bringat regn upp till minst 2800, dvs toppen av bochard-liften på Grand Montets. Skulle tippa att det är bra snö över ca 3000-3200... Misär. Men enl rapporten ska temperaturen sjunka i dagarna och lite eventuell spridd nederbörd, så vi får se vad som händer...

Senast ändrad:
söker en rapport från kleinwalsertal/oberstdorf området, j2ski säger att det sakll bli -7 i oberstdorf och kleinwalsertal.com säger att det skall bli +10 där, hur är det där nere egentligen?

Inte från Zermatt men Crans Montana ligger precis mittemot i Valaisdalen och där var jag idag. Strålande sol och vårslask, det verkar ha regnat i stort sett upp till 3000 meter där tidigare i veckan. Pisterna ner mot 1500 meter har ingen snö alls, gränsen går runt 1800 meter. Allt från finfin vår-åkning med superskönt slask till bristande kartong i en härlig blandning :)

Däremot lovar "alla" väder-förståsigpåare kallt och snö med start nu på tisdag. Återstår att se om det löftet håller men det verkar lovande.

Peter_K sa:
Inte från Zermatt men Crans Montana ligger precis mittemot i Valaisdalen och där var jag idag. Strålande sol och vårslask, det verkar ha regnat i stort sett upp till 3000 meter där tidigare i veckan. Pisterna ner mot 1500 meter har ingen snö alls, gränsen går runt 1800 meter. Allt från finfin vår-åkning med superskönt slask till bristande kartong i en härlig blandning :)

Däremot lovar "alla" väder-förståsigpåare kallt och snö med start nu på tisdag. Återstår att se om det löftet håller men det verkar lovande.
Så snöguiderna/väderguiderna som säger minusgrader och >1m snö är bara bs då...
Blir ju alltid så här när man bokat och betalt..:(

Pa toppen av Klein Matterhorn ar det sakert minusgrader. Det ar garanterat mer an en meter sno dar. Och det ska bli kallare imorgon och snoa en del i veckan sa jag tror inte du behover oroa dig. Zermatt ar nog ett av de allra basta stallena att aka till just nu.

Peter_K sa:
Pa toppen av Klein Matterhorn ar det sakert minusgrader. Det ar garanterat mer an en meter sno dar. Och det ska bli kallare imorgon och snoa en del i veckan sa jag tror inte du behover oroa dig. Zermatt ar nog ett av de allra basta stallena att aka till just nu.
Det löser sig nog ja :)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp